دیه‌گو مارادونا که عصر امروز (دوشنبه) با پرواز چارتری از روسیه راهی بلاروس شده بود در نشست خبری در شهر برست با اشاره به جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: شاهد رقابت‌های بسیار خوبی بودیم و بسیاری از تیم‌های شگفتی‌ساز بودند. بازیکنان زیادی نیز چیزهای خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

این اسطوره فوتبال جهان و آرژانتین که امروز به صورت رسمی در مقام ریاست باشگاه دینامو برست بلاروس کارش را آغاز کرد ادامه داد: تیم ملی فوتبال روسیه نیز در جام جهانی ۲۰۱۸ فراتر از انتظار ظاهر شد و برای این تیم با وجود شکست برابر کرواسی حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی بهترین نتیجه بود.

وی افزود: به افرادی که امکان فعالیت در باشگاه دینامو برست به من بخشیدند احترام می‌گذارم و ما با هماهنگی یکدیگر رشد خواهیم کرد. تیم بزرگی را توسعه خواهیم داد و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان به اهداف‌مان برسیم.

مارادونا سپس اظهار امیدواری کرد در طول دوره کاری در باشگاه دینامو برست زبان روسی را فرا بگیرد تا بتواند با کاپیتان، دروازه‌بانان و بازیکنان صحبت کند.

رئیس باشگاه دینامو برست بلاروس گفت: فکر می‌کنم برای یادگیری زبان روسی وقت کافی داشته باشم.

دیه‌گو مارادونا در ادامه امکان زندگی در بلاروس پس از پایان فعالیت‌های حرفه‌ای رد نکرد و اظهار داشت: دیدم که پروژه باشگاه دینامو برست بلاروس بسیار جدی است. اگر دوره فعالیت خود را در برست به پایان رسانم شاید در بلاروس زندگی کنم. همه، جایی زندگی می‌کنند که کارشان آنجاست. می‌توانم بدون هیچ مشکلی در بلاروس زندگی کنم. زمانی که کودک بودم پابرهنه روی برف راه می‌رفتم و بدین‌خاطر سرمای بلاروس برای من آزاردهنده نیست.

ساخت یک ورزشگاه مجهز و آکادمی پیشرفته برای نوجوانان و جوانان با نام دیه‌گو مارادونا از دیگر برنامه‌های این اسطوره آرژانتینی باشگاه دینامو برست بلاروس اعلام شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.