صادق نجفی ظهر امروز در مراسم بیست‌وسومین سالروز گرامیداشت صنعت و معدن و تجلیل از صنایع کوچک برتر استان، اظهار داشت: سخنرانان قبلی همگی بر این نکته که شرایط کشور عادی نیست اتفاق نظر داشتند اما مهمترین بحث این است که در شرایط کنونی چه اقدامی باید انجام دهیم تا مشکلات مرتفع شود.

وی با بیان اینکه "از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به مدیران حوزه وزارت در استان دستور می‌دهم از همین فردا ستاد تدابیر ویژه در استان اصفهان ایجاد شود"، گفت: باید تمامی واحدهای صنعتی برای بررسی و حل مشکلات اقتصادی بسیج شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز اینکه شرایط فعلی کشور مشابه دوران جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: به همین دلیل سازمان‌هایی همچون تأمین اجتماعی، مالیاتی و گمرک باید شرایط را درک کنند و بدانند این دوران نیز سپری خواهد شد.

وی با تأکید به اینکه به هیچ وجه قابل قبول نیست مواد اولیه یک تولیدکننده ۴ ماه در گمرک بماند، خاطرنشان کرد: باید به‌صورت جدی با این موارد در صورت امکان در اصفهان یا با معرفی به وزارتخانه برخورد شود.

نجفی با اعلام اینکه تا پایان ماه مشخص می‌شود چند درصد از ۸۴ هزار واحد تولیدی موجود در کشور طی سال‌های اخیر تعطیل شده‌اند، گفت: باید بتوانیم بر مبنای اطلاعات دقیق و درست استراتژی اشتغال داشته باشیم.

وی پیرامون شرایط  بازار ارز نیز تصریح کرد: از چهارشنبه بازار ثانویه ارز راه‌اندازی شده است و مطمئن باشید طی روزهای آینده قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند.

کوتاهی در شرایط فعلی همانند گذاشتن اسلحه روی سر و تسلیم‌شدن در جنگ است

در ادامه عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید تکلیف ارزش افزوده را که مهمترین معضل صنایع است مشخص کنند، اظهار داشت: در این شرایط که همه صنعتگران از وضعیت ارزش­ افزوده گلایه دارند وزارت کار اعلام کرده­ است سهم ورزش که از سوی صنعت طی سالیان گذشته پرداخت شده همین الآن باید پرداخت شود.

وی با ابراز اینکه "در شرایط کنونی باید گفت ما درگیر جنگ هستیم"، اضافه کرد: ما صنعتگران نیز همانند دوران جنگ تحمیلی ایستاده‌ایم و مطمئن باشید تمام توانمان را جهت سربلندی کشور عزیزمان صرف می‌کنیم اما توقع داریم درخواست‌های کوچک ما نیز از سوی مسئولان برآورده شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه کوتاهی کردن برخی مسئولان در شرایط فعلی همانند گذاشتن اسلحه روی سر و تسلیم شدن در جنگ است، گفت: اصفهان بیشترین شهید و کمترین اسیر را در جنگ تحمیلی داشته­ است و امروز نیز مانند آن زمان در میدان هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.