حجت اسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دستور رئیس جمهور برای مقابله با فساد در دولت اظهار کرد: طبیعی است که دستورات ریاست جمهوری به زیر مجموعه خود کاملا موثر است و اگر تاثیر نداشته باشد  معنی ندارد. این دستور موکد و مفید بود و فکر می‌کنم تا حدودی نیز  موثر باشد، ولی خود این دستور بیان‌گر این هم است که ما هر چه مشکل داریم از درون خود دولت است.

 

وی افزود: افرادی در داخل دولت تخریب و خرابکاری می‌کنند و بیشتر حجم کالاهای قاچاق به وسیله همین افراد وارد می‌شود. پس اگر دولت بتواند کارمندان فاسد را اخراج و یا مجازات کند هم  جلوی ورود کالای قاچاق گرفته می‌شود هم مفاسد کمتر خواهد شد.

 

 این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه  وقتی کالای قاچاق این طور وارد کشور می شود معنایش این است که از داخل دولت مفاسدی این‌چنینی آغاز شده است، تاکید کرد: به همین دلیل است که دستور رئیس جمهور را برای جلوگیری از ادامه این مفاسد را باید دلسوزانه دانست؛ چرا که برای حفظ آبروی دولت بسیار موثر است که افراد خاطی در هر وزارت خانه در هر سطحی مجازات شوند و یا با آنها برخورد شود. ا

 

ابراهیمی در پایان با بیان اینکه این دستور رئیس جمهور را نمی توان ریاکارانه دانست، اظهار کرد: این دستور را می توان برای حفظ نظام دانست و اگر این برنامه توسط رئیس جمهور ادامه پیدا کند و مفاسد از دولت دور شود کاری شایسته و خدمتی از سوی رئیس جمهوری انجام شده و قطعا نظام هم از این اقدام آقای روحانی حمایت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.