سیده فاطمه حسینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات مجلس مبنی بر افزایش تعداد نمایندگان زن افزود: براساس این طرح در حوزه های انتخابیه با ۲ تا ۵ نماینده، باید حداقل یک نماینده زن و در حوزه های انتخابیه بیش از ۵ نماینده هم دو نماینده زن به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

وی اظهار داشت: همچنین براساس جزئیات این طرح در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر باید حداقل ۱۰ نماینده زن از ۳۰ نماینده به مجلس راه یابد.

حسینی ادامه داد: ما هم اکنون شاهدیم که حضور زنان در مجلس در این دوره به ۶ درصد رسیده است، ولی براساس این طرح و در صورت تصویب آن در صحن علنی، حضور نمایندگان زن در مجلس به ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: ما در ۱۰ دوره مردم سالاری دینی این تجربه را کسب کردیم که ترکیب جنسیتی کنونی مجلس پاسخگو به مسائل زنان نیست و باید بانوان بیشتری در مجلس حضور یابند و این ترکیب، تناسبی با جمعیت، مسائل و موضوعات زنان ندارد. 

حسینی بیان داشت: امروز زنان با چالش های زیادی به دلیل زن بودن مواجه هستند و ما همچنین شاهدیم که مشارکت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آنان در جامعه پایین است. از این رو نیاز است در تمامی عرصه ها خصوصا عرصه انتخابات، زنان مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: این طرح پس از اعلام وصول شدن در مجلس در کمسیون شوراها و امور داخلی بررسی می شود و اگر نیازی باشد ما تغییراتی را در جزئیات این طرح اعمال می کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.