در روز بیستم تیرماه برخورد یک اتوبوس مسافربری با یک تانکر حامل سوخت در استان کردستان باعث آتش گرفتن اتوبوس شد که در این حادثه ۱۱ شهروند ایرانی درگذشتند.

هر چند این حادثه در داخل شهر اتفاق افتاده، اما وزیر راه و شهرسازی از معاون خود خواسته که در کوتاه‌ترین زمان ممکن گزارش مربوط به این حادثه را پیگیری و نهایی کند.

آخوندی در نامه خود خواسته که گزارش گروه فنی اعزامی به سنندج در دو سطح پیگیری شود. نخست کمیسیون‌های ماده‌های ۱۱ و ۱۲ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که در جریان آن کلیه مدارک ماشین‌ها، رانندگان و شرکت‌های متبوع آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی خواسته در صورت هرگونه کاستی احتمالی اقدامات لازم برای برخورد با مقصران حادثه صورت گیرد.

آخوندی همچنین بخشی از این گزارش را برای بررسی به کمیسیون ایمنی راه‌ها فرا خواهد خواند تا با توجه به جامعیت آن و محدوده اختیارات قانونی که برای این کمیسیون در نظر گرفته شده، با نهایی شدن دستورات لازم از وقوع سوانح مشابه جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، براساس آمارهای سالانه سازمان راهداری بیش از ۱۶ هزار نفر مسافر ایرانی در طول یک دوره ۱۲ ماهه به دلیل تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

آمارها نشان می‌دهد که ایران در قیاس با میزان جمعیت خود و تعداد خودروهایی که در آنها عبور و مرور می‌کنند تلفات جاده‌ای بالایی دارد. هرچند سهم خودروهای عمومی در این فرایند بسیار محدود و ناچیز است.

هرچند با اقدامات انجام گرفته روند افزایشی تلفات رانندگی از سال ۱۳۸۴ متوقف شد و برای مدتی نسبتا طولانی به خود شکلی کاهشی گرفت، اما در سال گذشته و ماه‌های ابتدایی امسال بار دیگر میزان تلفات در یک عدد مشخص درجا می‌زند که این موضوع چندان برای اهداف بلندمدت کشور در این حوزه اتفاق مثبتی به حساب نمی‌آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.