«تاکه او آکیبا» روز جمعه در آیین تسلیم رونوشت &#۳۹;مرتضی رحمانی موحد&#۳۹; سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ژاپن به او، اظهار کرد: ایران و ژاپن دارای روابط تاریخی و دوستانه هستند و این روابط ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به روابط دو کشور گفت: با توجه به اینکه سال آینده، نودمین سالگرد روابط رسمی دو کشور است امیدواریم همکاری های دو کشور بیش از گذشته گسترش یابد.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضورش در ژاپن گفت: توسعه متوازن روابط در همه بخش ها مورد توجه دولت جمهوری اسلامی ایران است.

او اظهار کرد تلاش خواهم کرد روابط دو کشور در تمامی زمینه ها توسعه و گسترش یابد.

&#۳۹;مرتضی رحمانی موحد&#۳۹; سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ژاپن امروز جمعه با تقدیم رونوشت استوارنامه خود به «تاکه او آکیبا» قائم مقام وزیر امور خارجه این کشور، فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

&#۳۹;مرتضی رحمانی موحد&#۳۹; در دولت یازدهم (چهار سال اول دولت حسن روحانی) معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و در مدت تصدی این مسئولیت مهم تلاش های زیادی برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی کشور بویژه در عرصه بین المللی بعمل آورد در این دوره جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در فهرست ۵۰ کشور اول دنیا در جذب گردشگران خارجی قرار گرفت.

از دیگر سوابق کاری وی می توان به معاونت مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند، سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، رئیس اداره دوم کشورهای مشترک المنافع، ریاست دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای در وزارت امور خارجه و همچنین ریاست دبیرخانه همکاری های اقتصادی سه جانبه اشاره کرد.

پیش از این «رضا نظرآهاری» از سال ۱۳۹۱ تا کنون سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.