شیخ قاووق روز جمعه در مراسمی در «بنت جبیل» در جنوب لبنان با بیان این مطلب افزود: اگر برخی از نیروهای داخلی و سعودی ها می خواهند شکست شان در انتخابات پارلمانی را با زیاده خواهی در دولت جدید جبران کنند، دچار توهم شده اند، چرا که معادلات سیاسی داخلی، قوی تر و حساس تر از آن است که دخالت های سعودی یا دیکته های خارجی ها بخواهد آن را تغییر دهد.

پس از از اینکه مجلس جدید لبنان از انتخابات ۱۶ اردیبهشت سال جاری سربرآورد، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان روز ۳ خرداد «سعد الحریری» را به عنوان نخست وزیر، مامور تشکیل کابینه کرد که طی تقریبا هفت هفته، هنوز موفق نشده به این مهم دست یابد.

بسیاری از ناظران معتقدند، درخواست های غیرمعمول دو حزب «سوسیالیست ترقی خواه» به رهبری «ولید جنبلاط» و «نیروهای لبنانی» به ریاست «سمیر جعجع» برای کسب کرسی های بیشتر در دولت این روند را به تاخیر افتاده است.

برخی با اشاره به سفر رهبران این دو حزب به عربستان سعودی بر این نظرند که آنها تحت تاثیر سعودی ها در روند تشکیل دولت اخلال وارد کرده اند.

به گفته شیخ قاووق، عربستان سعودی در بالابردن خواسته گروه ها در روند تشکیل دولت نقش دارد.

عضو شورای مرکزی حزب الله در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دوازدهمین سالگرد آغاز جنگ سی و سه روزه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مقاومت لبنان، اظهار داشت: اسرائیل در سال ۲۰۰۶ همه نیروهای نظامی خود و پشتیبانی های سیاسی را بسیج کرد تا اراده مقاومت را تضعیف کند و در هم شکند، اما شکست خورد.

وی اضافه کرد: اسرائیل از سال ۲۰۰۶ تا به امروز، بر روی محاصره، تضعیف و فرسایش مقاومت از طریق ایجاد بحران در سوریه حساب باز کرده است، ولی اکنون همگان اذعان می کنند که حساب های آن (رژیم صهیونیستی) اشتباه بوده و این مقاومت است که پیروز شد.

در تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی (۱۳۸۵ خورشیدی) میان لبنان و رژیم صهیونیستی جنگی خونباری در گرفت که ۳۳ روز به طول انجامید. حزب الله نقش اصلی در مقاومت در مقابل حملات صهیونیست ها را داشت.

این جنگ ۶سال پس از خروج نظامیان صهیونیست از جنوب لبنان رخ داد.

عضو شورای مرکزی حزب الله در ادامه سخنان خود با اشاره به مشارکت رزمندگان این حزب در نبرد علیه تروریست های تکفیری در سوریه خاطر نشان کرد: مقاومت پیروز شد، طرح های بزرگی را ناکام گذاشت و حساب های عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا را به هم ریخت.

قاووق نتیجه دیگری نیز برای مشارکت حزب الله در نبرد علیه تروریست ها در سوریه بر شمرد و گفت: مقاومت قدرت نظامی، مردمی و سیاسی خود را افزایش داد و هر روزی که می گذرد این قدرت افزوده می شود؛ در حالی که اسرائیل عجز، ناتوانی و حسرتش بیشتر می شود.

این عضو ارشد حزب الله در بخش دیگری از سخنانش به تحولات در جنوب سوریه پرداخت و گفت: پیروزی هایی ها که در جنوب سوریه حاصل شد، پیروزی هایی بزرگ و راهبردی بوده است که استراتژی سیاسی، نظامی، و امنیتی آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی را به شکست کشاند، همه خط قرمزهای اسرائیلی و آمریکایی را زیر پا گذاشت.

از نظر قاووق، پیروزی ها و دستاوردهای محور مقاومت در جنوب سوریه، بازدارندگی لبنان را در برابر خطر تکفیری ها و اسرائیلی ها تقویت می کند و بزرگترین خدمت برای حل پرونده آوارگان سوری در لبنان است.

وی همچنین این پیروزی را دستاورد و خدمتی مستقیم به لبنان از نظر اقتصادی، نظامی، امنیتی، و سیاسی دانست و گفت که یکی از دستاوردهای آن بازگشایی راه صادرات تولیدات لبنان به عراق و کشورهای خلیج فارس است.

طی عملیاتی که ارتش سوریه از ابتدای تیرماه آغاز کرده، مناطق مهمی از جنوب سوریه از جمله شهر راهبردی «درعا» و گذرگاه مرزی «نصیب» در مرز سوریه – اردن را آزاد و تروریست های تکفیری را از آنجا بیرون کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.