ترامپ در مصاحبه با روزنامه «سان» که بامداد جمعه منتشر شد، درخصوص برنامه دولت انگلیس برای تداوم ارتباطات نزدیک با اتحادیه اروپا تصریح کرد: اگر آن‌ها چنین توافقی می‌خواهند، ما به جای گفت وگو با انگلیس، عملا با خود اتحادیه اروپا مذاکره خواهیم کرد.

ترامپ ادامه داد: اگر من بودم، کار را به نحو متفاوتی انجام می‌دادم. در حقیقت به «ترزا مِی» (نخست وزیر انگلیس) هم گفتم که چه کار کند، اما او گوش نداد.

رئیس جمهوری آمریکا درخصوص «بوریس جانسون» وزیر امورخارجه پیشین دولت مِی هم که در اعتراض به طرح پیشنهادی برای برگزیت استعفا کرد، گفت: او می‌تواند نخست وزیر خوبی شود.

در طرح دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا که متن آن به تازگی منتشر شده، لندن پیشنهاد داده است که به تمام مقررات تجاری این اتحادیه درخصوص کالا پایبند بماند، تدابیر خاصی برای تسهیل عبور و مرور در نظر بگیرد و همچنان به عضویت در سازمان‌های مهم اروپایی ادامه دهد.

این طرح با مخالفت‌های بسیاری به ویژه در حزب حاکم محافظه کار مواجه شده است که خواستار جدایی کامل از سیاست‌ها و نهادهای جمعی اروپایی هستند.

اظهارات رئیس جمهوری آمریکا همزمان با آغاز سفر چهار روزه وی به انگلیس بیان شده است. ترامپ قرار است روز جمعه با نخست وزیر و ملکه این کشور دیدار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.