سید‌حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز پرتودرمانی باران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی ویژه بیماران اعصاب و روان  امروز افتتاح شد، با توجه به کمبودی که در سطح استان است به بهره‌برداری رساندن این پروژه خیلی مهم است.

وی افزود: این مرکز نیز برای بیماران مبتلابه سرطان است  که خدمات را در سطح عادی با امکانات پیشرفته ارائه می‌کند، نمی‌توان گفت کافی است ولی مانع از این می‌شود که بیماران اعزام شوند به استان‌های دیگر که باید بتوانیم مشابه این مرکز را طی یکی دو سال اخیر به استان اضافه کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه خیران نیز در این استان فعال هستند و هرکجا کمک کنند ما نیز ۵۰ درصد کمک خواهیم کرد عنوان کرد: طرح تحول سلامت نیز بیش از پنج سال است که شروع‌شده و برکات آن نیز به مردم، نقاط محروم و استان‌های مرزی ارائه می‌شود و با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: دولت و مجلس حتماً از این طرح حمایت خواهند کرد؛ آنچه مربوط به مردم است کم نقص اجرا و دنبال می‌شود و بخشی که مربوط به ارائه‌کنندگان خدمت است اعم از پرستاران، کارکنان وزارت بهداشت، فروشندگان لوازم بهداشت و داروخانه‌ها طلب‌های جدی دارند از بیمه‌ها که امیدواریم در این قسمت نیز گشایشی صورت بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی در راستای کمبود پزشک متخصص در استان تصریح کرد: کسانی را که به‌عنوان سهمیه بومی گرفتیم برای پزشک، دندان‌پزشک و داروساز، در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی، هر آنچه ظرفیت دانشگاه بوده ۳۰ درصد اختصاص به بومی داده‌ایم و به‌تدریج وارد چرخه ارائه خدمت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: توزیع متخصص در آبان ماه هرسال است و آنچه موردتوجه است محرومیت ازنظر وجود و حضور تعداد متخصص است؛ باید قبول کنیم کشور پهناوری با ۸۱ میلیون نفر هستیم و تنها راه بومی‌گزینی است و شرایط در سال‌های آتی تغییر می‌کند و لرستان نیز در این زمینه ویژه موردنظر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از کارهای جدی این است که ‌در شرایط تحریم آسیب کمتری ببینیم، تحریم به همه مردم ایران آسیب می‌رساند، ترامپ اعلام کرد که این تحریم‌ها شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها است و ما معتقد هستیم تحریم در قرن بیست و یکم آن‌طور که آن‌ها فکر می‌کنند نیست.

وی اظهار داشت: کشوری که چندین دهه تحریم است آنچه مدنظر آن‌هاست هیچ‌وقت حاصل نخواهد شد ولی در اینکه مردم آسیب می‌بینند هیچ تردیدی نیست و متأسفانه مدعیان حقوق بشر با سکوتشان این کار را تأیید می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: ما در تبادل مالی حتماً دچار مشکل می‌شویم و به این معنی است که ادعا می‌کنند برای دارو و تجهیزات تحریم نیستیم ولی زمانی که نتوانیم پول را جابه‌جا کنیم و یا درفروش نفت با اروپا دچار مشکل شویم حتماً آسیب می‌بینیم.

وی عنوان کرد: ۵۰ درصد وقت ما می‌گذرد برای اینکه هیچ مشکلی برای مردم  پیش نیاید و موضوع دارو، تجهیزات پزشکی جز مواردی است که رئیس‌جمهور دستور دادند و ستاد تدابیر ویژه نیز برنامه‌هایی دارد که امیدواریم بتوانیم به نحوی از طرف بانک‌ها به‌ویژه بانک مرکزی حمایت شویم که برای این بخش کمترین مشکل را داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.