ساعت آغاز به کار دستگاه های اجرایی و اداری شهر تهران از هفته گذشته تا پایان تیر جاری ۶ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر و در شهرستان های استان از ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ اعلام شده است.

«محمدحسین مقیمی» در حاشیه نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اظهار داشت: با تغییر ساعت کار ادارات پایتخت، زمان اوج مصرف برق (پیک مصرف از ۱۳.۳۰ تا ۱۸) در دستگاه های اجرایی تغییر پیدا کرد و با همکاری همه سازمان های ملی و استانی انرژی قابل توجهی صرفه جویی شد.

استاندار تهران با تشکر از همراهی سازمان بهزیستی و اعلام فعالیت مهدهای کودک از ۵:۳۰ صبح همزمان با اجرای طرح تغییر ساعت های کار اداری بیان کرد: شرکت اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی نیز آغاز فعالیت و خدمات رسانی خود را با ساعت جدید ادارات هماهنگ کردند و با همراهی مردم و همه بخش ها کار بزرگی تا امروز در صرفه جویی برق استان تهران انجام شده است.

مقیمی گفت: با اجرای این طرح، دستگاه های اجرایی مولدهای برق خود را به روز رسانی کردند و ساختمان های بلندمرتبه که تا پیشتر از برق اضطراری کمتر استفاده می کردند این سامانه را به کار گرفتند.

** صرفه جویی ۳۰۰ مگاوات برق تهران

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ نیز گفت: ۳۰۰ مگاوات مصرف برق تا امروز در تهران با تغییر ساعت کاری دستگاه های اجرایی کاهش پیدا کرده است.

«حسین صبوری» با اشاره به زمان اوج مصرف برق در تهران قبل از اجرای مصوبه تغییر ساعت کاری ادارات افزود: اوج مصرف برق ادارات ساعت ۱۱ تا ۶ بعد از ظهر و بیشترین حجم مصرف مربوط به وسایل سرمایشی است.

وی صرفه جویی مصرف برق در ادارات و سازمان های استان تهران را مستلزم خاموشی وسایل سرمایشی پس از ساعت ۱۳.۳۰ دانست و بیان کرد: تنظیم خنک کننده ها و سامانه های سرمایشی روی ۲۵ درجه و خاموش کردن لامپ های اضافی ادارات به میزان چشمگیری در کاهش مصرف برق موثر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.