اسماعیل تبادار در آغاز عملیات بهسازی باند برگشت محور شیراز - دشت ارژن در گردنه چهل‌چشمه کازرون با اشاره به اینکه قرار است ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه دیگر در استان فارس ایجاد شود، اظهار داشت: مطالعات آزادراه شیراز به بوشهر به اتمام رسیده و امیدواریم سال ۹۸ عملیات اجرایی این طرح نیز آغاز شود. این استان در حال حاضر دارای یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه است و ایجاد ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

استاندار فارس به اجرای طرح چهار خطه در دست احداث تنگ ابوالحیات به دشت ارژن و بازدید خود از این طرح اشاره کرد و گفت: می‌کوشیم تا پایان سال ۹۷ این پروژه به بهره برداری برسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان فارس هم در این مراسم اظهار داشت: ۲۵۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های این استان شناسایی شده که از این میزان مشکل ۲۶ نقطه برطرف شد، رفع مشکل ۱۲ نقطه در دست انجام است، برای حذف ۶۵ نقطه حادثه خیز دیگر پیمانکاران آن‌ها مشخص شده اند و مقدمات کار برای آغاز حذف ۱۸ نقطه مهیاست.

علیرضا سیاهپور درباره آغاز عملیات بهسازی باند برگشت محور شیراز - دشت ارژن در گردنه چهل چشمه کازرون نیز گفت: به دلیل وجود نقاط حادثه ساز و پُر تصادف در این مسیر به ویژه در محدوده ورودی خان زنیان، مبادرت به بهسازی این محور شده است.

وی گفت: در قالب اجرای این عملیات بهسازی، تعداد ۲۳ قوس به طول هفت کیلومتر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال اصلاح می‌شود و این کار ظرف مدت ۱۲ ماه انجام خواهد شد.

فیروز تکاور، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس هم در این آیین در مورد طرح چهار خطه در دست احداث تنگ ابوالحیات به دشت ارژن، بیان کرد: این پروژه در مسیری به طول ۲۲ کیلومتر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم اینک در حال انجام است و برای تکمیل و اتمام آن به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.