تیم‌های ملی انگلیس و سوئد از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (شنبه - به‌وقت تهران) در ورزشگاه سامارا به قضاوت بورن کوئیپرس هلندی، سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ را آغاز کردند که این بازی با برتری ۲ بر صفر انگلیس به پایان رسید و «سه‌شیر» برای اولین بار از سال ۱۹۹۰ به نیمه نهایی این رقابت‌ها رسید.

نیمه اول

بازی در دقایق ابتدایی و میانی نیمه اول با میدانداری تدریجی دو تیم، سردوکسل‌کننده شده بود تا اینکه در دقیقه 30، مک‌گوایر، مدافع تیم ملی انگلیس روی یک ضربه کرنر با سر گل اول تیمش را به‌ثمر رساند. در حالی که انتظار می‌رفت سوئد برای جبران حمله کند، تیم منطقه اسکاندیناوی چندان جدی پیش نتاخت و انگلیس با حفظ نتیجه، یک بر صفر پیروز به رختکن رفت.

نیمه دوم

 انگلیس در 45 دقیقه دوم هم تسلط خوبی بر جریان بازی داشت و در همان دقایق ابتدایی این نیمه به گل رسید. یک سانتر زیبا با ضربه سر آلی در دقیقه 59 به گل دوم تیم قرمزپوش تبدیل شد. سوئد از حملات مؤثر عاجز نشان می‌داد و در سوی مقابل انگلیس با ضدحملاتش خطرساز می‌شد.

در نهایت تلاش دو تیم نتیجه دیگری در پی نداشت و انگلیس ضمن برتری 2 بر صفر برای اولین بار از جام جهانی 1990 و پس از 28 سال به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یافت و حالا باید منتظر برنده جدال امشب کرواسی و روسیه باشد. به طور کلی این، چهارمین حضور «سه‌شیر» در نیمه نهایی تورنمنت‌های بزرگ است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.