"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در آستانه برگزاری نشست سران ناتو در بروکسل که هفته آینده برگزار می‌شود بار دیگر به متحدان خود در ائتلاف نظامی ناتو به ویژه آلمان حمله ور شده و این طور گفت که من به ناتو می گویم که شما ها باید صورتحساب خود را پرداخت کنید، ایالات متحده نمی تواند از همه چیز مراقبت کند.

وی که شب گذشته در بین طرفداران خود سخن می گفت تصریح کرد که آلمان به عنوان بزرگترین کشور عضو اتحادیه اروپا تنها یک درصد تولید ناخالص ملی خود را در زمینه دفاعی هزینه می کند در حالی که این مبلغ برای کشورش باید چهار درصد باشد.

ترامپ همچنین با نگاهی به صدر اعظم آلمان می گوید که آنگلا تو این را می دانی، من نمی دانم ما چه میزان حمایت را از جانب شما دریافت می کنیم، وقتی که از شما حمایت می کنیم.

وی با این گفته همچنین به مبادلات گاز و نفت آلمان با روسیه و مبالغ میلیاردی که برلین از این بابت به مسکو می پردازد انتقاد وارد کرده و گفت: شما می خواهید در برابر روسیه از شما محافظت شود و در عین حال میلیاردها دلار به این کشور پرداخت می کنید. آلمان بزرگترین خریدار خارجی گاز روسیه است.

واشنگتن و برلین ماه هاست که درباره افزایش بودجه دفاعی ناتو و تقسیم بار در بین کشورهای عضو ناتو با هم اختلاف نظر دارند. آمریکا بر این مسئله تاکید دارد که کشورهای عضو ناتو همان گونه که در سال ۲۰۱۴ توافق شده باید دو درصد تولید ناخالص ملی خود را به هزینه های نظامی اختصاص دهند.

ترامپ برای شرکت در نشست سران ناتو چهارشنبه و پنج شنبه آینده به بروکسل سفر می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.