روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو  نوشت: "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در آستانه دیدار خود با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی تاکید کرد که داشتن روابط خوب با روسیه نه تنها بد نیست، بلکه بسیار خوب است.

ترامپ در سخنرانی خود در ایالت مونتانا، گفت: «من هفته آینده با پوتین ملاقات خواهم کرد و مطمئن هستم که همه چیز عالی پیش خواهد رفت. و باید این نکته را به برخی افراد احمق توضیح دهم که داشتن روابط با روسیه، با چین و با هر کشور دیگری، نه تنها بد نیست، بلکه بسیار هم خوب است.»

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به برخی رسانه‌های آمریکایی که در مورد آمادگی او برای دیدار با رهبر روسیه ابراز تردید کرده بودند، گفت: «من در تمام عمرم آمادگی داشتم تا با رئیس جمهور روسیه دیدار کنم. و مطمئن هستم که در این دیدار همه چیز  خوب پیش خواهد رفت.»

لازم به یادآوری است، در محافل کارشناسی امیدوارند که ملاقات آتی رهبران روسیه و آمریکا که قرار است در تاریخ ۱۶جولای (۲۵تیر ماه) در پایتخت فنلاند برگزار شود، بتواند جو تیره حاکم بر روابط دو کشور را تغییر داده و باعث بهبود آن گردد، هرچند تردیدهایی در باره تاثیر مثبت تنها یک دیدار بر روابط آمریکا و روسیه که در حال سپری کردن سخت‌ترین دوران خویش است، نیز وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.