با بیان اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در سه روز آینده در قالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود، گفت: امروز در مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در شرق و جنوب شرق در بعضی ساعات با گردوخاک همراه بوده و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز در منطقه زابل در بعضی ساعات طوفان شن و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: بعد از ظهر روز جمعه با نفوذ جریان‌های شمالی و گذر موج تراز، در برخی نقاط اردبیل و گیلان، وزش باد، رگبار پراکنده، باران و گاهی رد و برق پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روز شنبه در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی از مناطق گیلان و مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز در شمال تهران و سمنان رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه در حاشیه جنوبی دریای خزر دمای هوا چهار تا شش درجه خنک خواهد شد و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. در سه روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابر، رگبار پراکنده، باران و رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.همچنین سواحل شرقی دریای عمان در روزهای آینده مواج خواهد بود.

وظیفه ضمن تشریح وضعیت آب‌وهوای تهران،تصریح کرد: هوای تهران در روز پنج‌شنبه صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و کمینه دمای ۲۴ درجه سانتگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین آسمان تهران روز جمعه صاف گاهی همراه با باد و افزایش وزش باد در اوایل شب، با بیشترین دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و کمترین دمای ۲۵ درجه سانیتگراد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.