عبدالصمد خرم آبادی روز چهارشنبه در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش در رابطه با عدم رفع فیلتر توییتر نوشت: موضوع رفع فیلتر شبکه آمریکایی توییتر قابل طرح در جلسه کارگروه تعیین مصادیق نیست. 

این مقام قضایی توضیح داده است: دادستان کل کشور طی نامه‌ای در تاریخ دوم اردیبهشت امسال در پاسخ به تقاضای کتبی وزیر ارتباطات اعلام کرد طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در کارگروه تعیین مصادیق مغایر موازین قانونی است و این درخواست در همان تاریخ بایگانی شد.

اواخر اردیبهشت امسال بود که نامه درخواست رفع فیلتر توییتر به تأیید و امضای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش، وزیر اطلاعات، وزیر دادگستری، وزیر علوم، وزیر ارشاد، سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار و رئیس کمیته مخابرات و ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن، محمد کاظمی، نماینده مردم ملایر و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، به دادستانی کل کشور ارسال شد تا موضوع در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح شود. 

البته همان موقع حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور گفت: توئیتر به‌ موجب دستور قضایی فیلتر شده و به همین جهت قابلیت طرح در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را ندارد و لذا مطرح نخواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.