سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش "خستگی ممنوع" که عصر امروز (سه شنبه) در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: در جنگ اقتصادی که کشور امروز درگیر آن است، همه ما باید وظایف و مسئولیت های مشخصی را بر عهده داشته باشیم. 

وی افزود: در هر محیط فیزیکی اگر غباری وجود داشته باشد این غبار موجب می‌شود دید درستی از فضای حاکم در فضا نداشته باشیم. اینگونه غبارها در فضای جامعه نیز وجود دارد. گاهی اوقات غبارهایی در سطح جامعه ایجاد می‌شود که اصطلاحا به آن فتنه می‌گویند. 

جلیلی با بیان اینکه این فتنه و غبار حتما نباید با یک رویداد یا یک ناآرامی در کشور روی دهد، گفت: ما در این شرایط جامعه مسئولیت هایی داریم تا غبارهای موجود را از بین برده تا سره از ناصره قابل تشخیص باشد.

وی گفت: ما امروز در مقطعی هستیم که جامعه درگیر برخی غبارهایی است که موجب شده تا حقایق و واقعیت‌ها به درستی قابل تشخیص نباشد.

جلیلی با بیان اینکه امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که غبار مذاکره با آمریکا کاملا از بین رفته و همه به این نتیجه رسیده‌اند که به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد، یادآور شد: وظیفه همه ما این است که از فتنه‌ها و فضاهای غبارآلود گذشته درس عبرت بگیریم. غباری که امروز در فضای جامعه ایجاد شده این است که به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی باور نداریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.