ناصر سراج عصر امروز در حاشیه جلسه شورای قضایی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با آرام سازی بازار دشمن دنبال فرصت می‌گردد که هر کدام از بازارهای کشور را متشنج و التهاب ایجاد کند.

وی افزود:  دشمن اخیرا در بازار ارز و سکه و مسکن و خودرو وارد شد که الحمدلله قیمت‌ها با آن سرعتی که بالا می رفت با اقدامات نظام متوقف شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه قیمت‌ها به حالت اولیه برگشت، بیان کرد: در مورد خودرو سایت‌ها توسط دو خودروساز ایران خودرو و سایپا باز شد و به جز دو الی سه محصول اکثرا در حد قابل قبولی قیمت‌ها پایین آمد و با همکاری بین دو خودرو ساز عرضه این دو سه محصول را هم به حد نرمال خواهیم رساند.

وی ادامه داد: در مورد سکه دولت ثبت‌نامی اعلام کرد که باید بانک مرکزی سقفی می‌گذاشت که متاسفانه آن سقف باز بود و قانونا هرکس می‌توانست هر تعداد که لازم داشت خریداری کند.

وی افزود: در مورد برخی موضوعات که بیان آن فعلا صلاح نیست در حال پیگیری هستیم و با بازار ثانویه ارز دولت خواهد توانست بازار را کنترل کرده و به حالت تقریبا عادی برگرداند.

قاضی سراج با بیان اینکه در مورد مسکن هم تمهیداتی اندیشیده شده است، تصریح کرد: اکثر این بازارها بازارهای حبابی بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بیشترین برج‌های ساخته شده تهران در مناطق ۲۲ و ۵ بوده است، عنوان کرد:  سوال من این است که چگونه شد که علی‌رغم  ۵ سال رکود  و ظرف چند روز این املاک چندین برابر شد و این نمی‌تواند عادی باشد و مقطعی است و خرید و فروش به آن صورت نمی‌شود و قطعا متوقف می شود.

وی با بیان اینکه با هماهنگی که با سران سه قوه وجود دارد و دستورات رهبر‌ انقلاب مصوبات خوبی برای کنترل ۴ بازار صورت می‌گیرد، تصریح کرد: دشمن قطعا در این مورد سرش به سنگ خواهد خورد و ما با این حوادث بیگانه نیستیم.

وی با بیان اینکه در رابطه با بخش خصوصی و موضوع احتکار کالا سازمان بازرسی حق ورود ندارد و در صلاحیت تعزیرات حکومتی است،گفت: در مورد احتکار دولتی سازمان بازرسی ورود پیدا می‌کند و هرجا باشد قطعا اقدام می‌کنیم.

وی افزود: چون سلسله مراتب وجود دارد قطعا در دولت احتکاری صورت نخواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.