وحید شمسایی در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت و شرایط این روزهای فوتسال گفت:‌ در همین ابتدا می‌گویم تنها چیزی که در حال حاضر در مملکت ما ارزان شده فوتسال است. شما ببینید چقدر وضعیت اقتصادی(دلار)  بهم ریخته و حتما در این چند روزه در رابطه با خرمشهر شنیدید شهری که با آزاد شدنش تاریخ کشور ایران اسلامی را رقم زده الان مردم‌شان در چه وضعیت بحرانی  آب به سر می‌برند و این موضوع برای من خیلی دردآور است.

وی افزود:‌ در حال حاضر فوتسال خیلی ارزان شده و کسانی که در آن کار می‌کند به خاطر وضعیت اقتصادی و اداره کردن زندگی‌شان  مجبور هستند با هر قراردادی به کار خود ادامه دهند. البته تمامی باشگاههای ما در شرایط بحرانی اقتصادی قرار دارند بجز یکی دو باشگاه که وضعیت نسبتا خوبی نسبت به سایر باشگاهها دارند.باشگاه‌هایی که در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته اند  فقط به خاطر عشق و علاقه‌ای که به فوتسال دارند ادامه می‌دهند. ما اگر یک آماری از کل قراردادهای‌ چه بازیکنان و چه کادر فنی تیمها داشته باشیم به تعداد انگشت‌شماری بازیکنان و کادر فنی فوتسال هستند که قراردادشان نسبت به سال قبل کمی افزایش داشته  و سایرین نه بلکه تغییری پیدا نکرده بلکه کمتر هم شده و این موضوع برای فوتسال خیلی سخت و دردآور است.

کاپیتان سابق تیم ملی  در مورد شروع لیگ برتر۹۸ -۹۷ گفت:‌  با توجه به شرایط کنونی واقعا دیگر برای من اتفاقاتی که در فوتسال رخ می‌دهد اهمیتی ندارد. من واقعاً نمی‌دانستم از این هفته قرار است لیگ آغاز شود و این موضوع را از طرف یکی از دوستان نزدیکم مطلع شدم. 

شمسایی در مورد تصمیماتی که اخیراً توسط کمیته فوتسال گرفته شده است، گفت: شما ببینید کسانی که در این کمیته هستند دوست دارند خود را مطرح کنند به یکباره تصمیم می‌گیرند که لژیونرها حق بازی کردن در لیگ را ندارند از طرف دیگر عده‌ای از پیشکسوتان نسبت به این تصمیم معترض می شوند نه بلکه  تجدیدنظری نسبت به آن صورت نمی‌گیرد. بلکه  این آقایان دائم مصاحبه می کنند که این تصمیم درست است. شما ببینید آخرش این قانون (لژیونرها ) چه شد سه روز قبل از مسابقات لیگ برتر کمیته فوتسال اعلام کرد که حضور این بازیکنان در لیگ مانعی ندارد. متأسفانه تصمیمات نادرست و عجولانه  این آقایان باعث شده که عده‌ای فوتسال را به تمسخر بگیرند. از همه بدتر وقتی متوجه می‌شوی هیچ چیزی در فوتسال سرجایش نیست این موضوع بیشتر آدم را اذیت می‌کند. 

وی افزود:‌  یا از طرف دیگر همین آقایان اعلام می‌کنند که هر تیمی مدارک خود را تا وقت مقرر اعلام شده ارسال نکند از حضور این تیمها در لیگ جلوگیری می شود و یا می گویند لیگ برتر با ۱۰ تیم آغاز می شود و یا.... بعد از این تصمیمات به یکباره  از تصمیم گرفته شده منصرف می شوند  و علتش را تعامل باشگاهها می دانند تعامل خیلی خوب است  اما بهتر است این تعامل قبل از اعلام تصمیمها باشدهمه مردم ایران موضوعات فوتبال و فوتسال را پیگیری می کنندو مطمئن باشید متوجه این تناقض‌ها می شوند و همین موضوع یکی از معضلات بسیار بزرگ برای فوتسال است.

شمسایی گفت: ما کسانی در فوتسال داریم که دوست دارند دست خود را به هر سوراخی که در فوتسال وجود دارد فرو کنند این افراد دوست دارند همه جا باشند و کسی هم نیست که جلوی آنها را بگیرد و بگوید شما هیچ نقشی ندارید. آنها به جای اینکه به فکر مجموعه  و رشد فوتسال ایران باشند فقط به فکر جیب و منافع خودشان هستند و کارهایشان باعث شده که شخصیت خودشان  را زیر سوال ببرند من می‌گویم شخصیت هر کسی دست خودش است من می‌توانستم با رقم‌های کوچک به عنوان سرمربی یا بازیکن در تیمی حضور داشته باشم اما شخصیت حرفه‌ایم اجازه نمی‌دهد کاری را بدون برنامه ریزی انجام دهم و یا اینکه کاری را شروع نمی‌کنم یا در صورت شروع آن را به خوبی انجام می‌‌دهم.

وی گفت:‌ واقعاً نمی‌دانم  تصمیماتی که در فوتسال گرفته می شود بر چه اساس است. اینها نشانه این است که تمام کارهایی که  در فوتسال انجام می‌شود براساس اصول نیست بلکه براساس هوا و هوس این تصمیمات گرفته می‌شود چرا قبل از این تصمیمات کار کارشناسی انجام نمی‌شود؟ چرا آنها مشکلاتی را که در آینده ممکن است به وجود آید را بررسی نمی‌کنند؟ 

شمسایی ادامه داد: در فوتسال کنونی ما افرادی هستند که از یک دری آنها را بیرون می‌کنند  اما به خاطر اینکه به آن‌ها خوش بگذره  و در این رشته بماند، سفر و پول در بیاورد از پنجره وارد می‌شود و خودشان را نخود هر آشی می‌کنند. تصمیمات این اشخاص است که به فوتسال آسیب می‌زند.

وی در پایان گفت: سؤال من این است دلار،ماست و. بستنی و... همه گران شده چرا فقط فوتسال ارزان شده.  شما ببینید کدامیک از رشته‌های ورزشی ارزان شده است.  البته ارزان شدن فوتسال دلیل دارد دلیلش هم، افرادی هستند که فقط به فکر منافع و جیب شخصی خودشان هستند. این افراد به  دنبال کسانی که کوچک  هستند می‌باشند تا به مجموعه خودشان اضافه کنند و هر تصمیمی که دوست دارند را  در رابطه با فوتسال  بگیرند و کسی هم اعتراضی نداشته باشد و گرنه چرا نباید از تجربیات پیشکسوتان حسین شمس، خوراکچی، ابطحی، صالح و... که تجربه بسیار در فوتسال دارند استفاده شود؟  امیدوارم هرچه زودتر فکری برای این رشته پرطرفدار و صاحب عنوان جهانی شود و هر کسی در هر جا که در حال خدمت به فوتسال است به فکر منافع شخصی خودش نباشد و فقط به فکر منافع فوتسال ایران باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.