استفن آنتونید در این باره گفت:این مرد که مدعی وابستگی به گروه تروریستی القاعده شده، روز یکشنبه پس از ملاقات با مامور مخفی اف بی آی که از نقشه خود برای بمب گذاری در مراسم جشن به مناسبت تعطیلات روز استقلال ایالات متحده و همچنین هدف قرار دادن مکان ها دیگر در کلیولند و فیلادلفیا و بریدن دستان و سرهای مردم سخن می گفته، بازداشت شده است. 

بر اساس این گزارش، نمایش های آتش بازی، مانند بسیاری از دیگر شهرهای ایالات متحده در مرکز شهر کلیولند نیز به مناسبت چهام ژوئیه برگزار می شود و معمولا تدابیر امنیتی در این شهرها در حاشیه این مراسم و جشن ها تشدید می شود. مقام های امنیتی و انتظامی آمریکا در سال ۲۰۱۵ نیز اعلان کردند که پیشاپیش جشن چهارم ژوئیه با دستگیر کردن بیش از ۱۰ تن که تحت تاثیر داعش قرار داشته اند، توطئه حملات آنها را خنثی کرده اند. 

دو برادر چچنی که تحت تاثیر القاعده قرار داشتند نیز در سال ۲۰۱۳ با منفجر کردن دو بمب دست ساز در مسابقه دوی ماراتون شهر بوستون، سه تن را کشته و بیش از ۲۶۰ تن دیگر را زخمی و مصدوم کردند. 

در حمله ۳۱ اکتبر سال گذشته (۲۰۱۷) یک مهاجر ازبک با کامیون به مسیر دوچرخه سواری در نیویورک، نیز هشت تن جان خود را از دست دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.