دکتر همایون هاشمی، در گردهمایی اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به ابلاغ آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها، گفت: داروسازان به عنوان بخشی از نظام بهداشت و درمان کشور که نقش سرنوشت سازی در تامین سلامت جامعه دارند، از سازمان غذا و دارو توقع داشتند که در تغییر آیین نامه تاسیس داروخانه ها، رای و نظر انجمن داروسازان ایران را مد نظر قرار دهد.

وی ادامه داد: همه دنیا برای پیشبرد اهداف سلامت، از پتانسیل و ظرفیت داروسازان بهره برداری می‌کنند و این موضوع را عامل قوام و بالندگی نظام درمانی و سلامت خود قلمداد می کنند و در کشور ما نیز ریل گذاری ها باید به سمتی باشد که نقش داروسازان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی اضافه کرد: فردا، این موضوع با حضور رئیس سازمان غذا و دارو و همچنین نمایندگان انجمن داروسازان ایران، در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانم راه حلی پیدا کنیم که هم دغدغه های سازمان غذا و دارو برطرف شود و هم مطالبه داروسازان محقق شود.

وی تاکید کرد: همه ما تغییر را لازمه حیات و پیشرفت می دانیم و هیچ گریزی از تغییر و اصلاحات وجود ندارد ولی نکته اینجا است که این تغییرات باید مستند به  مبانی و متکی به آینده نگری باشد و برآیند نظرات همه ذی نفعان باشد تا از نوسانات متوالی، تغییرات پی در پی، دوباره کاری، التهاب صنف و آسیب به منافع ملی جلوگیری شود.

هاشمی با تاکید بر اهمیت پرهیز از فعالیت های هیجانی و شتابزده، تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور، ثبات و پایداری سیستم های اجرایی، ضرورتی انکار ناپذیر است و نباید آنها را بیهوده، دست خوش تغییراتی کنیم که نتیجه آن مبهم، غبارآلود و پر ریسک است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.