ترامپ روز گذشته هنگام عزیمت به اقامتگاه تفریحی گلف خود در &#۳۹;بدمینستر&#۳۹; نیوجرسی برای تعطیلات آخر هفته گفت: من درباره همه چیز با پوتین صحبت خواهم کرد. 

ترامپ گفت که در دیدار 16 جولای (25 تیر) در هلسینکی قصد دارد به مساله درستی انتخابات بپردازد. هر چند ترامپ و پوتین اغلب به گرمی درباره یکدیگر صحبت می کنند اما کشورهای آنان بطور فزاینده ای درباره مسائل سیاست خارجی و مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) آمریکا دچار اختلاف هستند. 

ترامپ گفت: نمی خواهیم کسی درباره انتخابات ما مداخله کند. 

روسیه هرگونه مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا را تکذیب می کند اما سازمان های اطلاعاتی آمریکا نتیجه گیری متفاوتی ارائه داده اند. ترامپ می گوید که هیچ زد و بندی بین کارزار انتخاباتی او با روسیه پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ انجام نشده؛ موضوعی که چند تحقیقات فدرال درباره آن انجام شده است. 

ترامپ روز جمعه به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: سایر موضوعات مورد بحث شامل اوکراین، سوریه، کریمه و موضوعاتی مرتبط با باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا است. رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که از نظر او داشتن رابطه خوب با روسیه و چین مشکلی ندارد. 

چند هفته پیش، ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور دیدار و گفت و گو کرد. این مذاکرات فرصتی برای هسته ای زدایی بالقوه در شبه جزیره کره ایجاد کرد هرچند مسیر پیش رو نامشخص است. 

رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه تاکید کرد که به اعتقاد او اوباما باعث از دست رفتن کریمه - شبه جزیره استراتژیک دیگر - است. روسیه به علت جدا کردن کریمه از اوکراین از گروه هشت اخراج شد. 

ترامپ گفت: پرزیدنت اوباما اجازه داد این اتفاق روی دهد. او در پاسخ به اینکه آیا آمریکا انضمام کریمه به روسیه را به رسمیت خواهد شناخت، گفت &#۳۹;باید ببینیم &#۳۹;. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.