شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، یک مقام بلندپایه از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تایید کرد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

بر این اساس، یک مقام بلندپایه از کشورهای حاشیه خلیج فارس در گفتگو با المیادین فاش کرد محمد بن سلمان با بنیامین نتانیاهو در اردن در روز دوشنبه هجدهم ماه ژوئن دیدار کرد.

این مقام که اطلاع مستقیم از چند و چون این دیدار دارد، تاکید کرد این دیدار با پیشنهاد و ابتکار محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: اطلاعات مربوط به گفتگوها در این دیدار بسیار محدود است، اما بحث کلی درباره آنچه معامله قرن خوانده می شود و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل بود. این دیدار همچنین پس از آن صورت گرفت که عربستان و امارات با اعطای کمک دو و نیم میلیارد دلاری به اردن در پی اعتراضات داخلی در این کشور، موافقت کردند.

این در حالی است که یک مقام امنیتی در اردن، دیدار سری امنیتی با طرف های اسرائیلی را در اردن تکذیب کرد. این مقام اردنی در مصاحبه با پایگاه خبری «عمون» افزود: خبرهایی که در این باره منتشر شد دروغ است.

یادآور می شود یک روزنامه اسرائیلی پیش از این از دیدار سری در شهر عقبه اردن با حضور جرد کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا و جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه این کشور در امور صلح خاورمیانه خبر داده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.