پس از پایان دیدار تیم های ایران و پرتغال در هفته سوم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و از گروه B ، شاگردان کی روش جام جهانی را از دست دادند و به کشورمان بازگشتند.

یاران شجاعی در مسابقه نخست مقابل مراکش به پیروزی یک بر صفر رسیدند اما در ادامه رو در روی ماتادورها یک بر صفر شکست خوردند و در بازی با پرتغال به تساوی یک - یک رضایت دادند تا با کسب ۴ امتیاز و تفاضل گل صفر، پایین تر از اسپانیا و پرتغال ۵ امتیازی قرار بگیرند و از گردونه مسابقات حذف شوند. 

اما سیستم کمک داور ویدئویی ( VAR ) که در جام جهانی ۲۰۱۸ ، کاربرد زیادی داشته، برای ما ایرانی ها هم خوب و هم بد بود. با سیستم کمک داور ویدئویی، آفساید گل عزت اللهی به اسپانیا تایید شد و همچنین یک پنالتی برای پرتغال گرفته شد که بیرانوند آن را از رونالدو گرفت و همچنین یک پنالتی برای کشورمان رخ داد که انصاری فرد آن را به گل تبدیل کرد اما کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به شدت مخالف وجود سیستم کمک داور ویدئویی ( VAR ) در دنیای فوتبال است و باید دید آیا این سیستم  در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ امارات استفاده خواهد شد یا خیر؟

کی روش درباره این سیستم می گوید: اگر VAR شش ماه دیرتر به فوتبال معرفی می‌شد، تک گل ما مقابل اسپانیا سالم به حساب می‌آمد و ما باید درباره تک تک موارد قضاوت بازی با تصمیم روشن داور مواجه باشیم و بدانیم که داور بازی چه کسی است. فوتبال ورزش مردم است و اینکه چند روشن فکر در یک اتاق بنشینند و روی تصمیمات داوری تاثیر بگذارند، شرایطی ایجاد کرده که مشخص نیست، داور به روشنی چه کسی است و باید از چه کسی توضیح بخواهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.