علی‌رغم آنکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دو هفته پیش مدعی شده بود تهدید هسته‌ای کره شمالی از بین رفته «مایک پامپئو»، وزیر خارجه این کشور بامداد پنجشنبه اظهاراتی خلاف آن مطرح کرد. 

وزیر خارجه آمریکا در نشستی در مجلس سنا خطاب به قانونگذاران آمریکایی علی‌رغم گفتن اینکه کره شمالی هنوز تهدید هسته‌ای است از اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه دیگر از جانب کره شمالی تهدید هسته‌ای وجود ندارد دفاع کرد.

پامپئو گفت: «اطمینان دارم چیزی که ترامپ می‌خواست بگوید این بود که ما تهدید را کاهش داده‌ایم. فکر نمی‌کنم تردیدی در این باره وجود داشته باشد. ما سطح تنش را پایین آوردیم.»

وزیر خارجه آمریکا در این نشست با سیلی از سوالات درباره تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا برای خلع سلاح شبه جزیره کره رو به رو شد. 

او در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس سنا که خواستار توضیح درباره شرایط وضع شده از سوی آمریکا برای رسیدن به هدف یاد شده گفت: «برای گفت‌وگو درباره جزئیات رایزنی‌هایی که دارند انجام می‌شوند آمادگی ندارم.»

وی گفت: «فکر می‌کنم این نامناسب خواهد بود و به هدف نهایی که می‌خواهیم به آن برسیم ضربه خواهد زد. آنها (کره شمالی) دارند این جلسه استماع را تماشا می‌کنند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.