انریکه کاسرس، داور بازی ایران و پرتغال در گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. مسابقه روز دوشنبه ۲۵ ژوئن از اهمیت خاصی برخوردار است و به نحوی هم سرنوشت ایران و هم پرتغال را در این دوره از بازی‌های جام جهانی مشخص می‌کند.

نظر کارلوس کیروش درباره داوران اهل آمریکای لاتین در کنار نارضایتی مصری‌ها از نحوه داوری آقای کاسرس در بازی مقابل روسیه، نگرانی‌هایی را درباره داور دیدار ایران و پرتغال ایجاد کرده است.

ساعاتی مانده با این دیدار حساس به بررسی دلایل نگرانی مربی تیم ملی از داوری بازی ایران مقابل پرتغال می‌پردازیم:

انریکه کاسرس، داور بازی ایران پرتغال کیست؟

انریکه کاسرس، متولد ۱۹۷۴، داور بین المللی فوتبال از کشور پاراگوئه است. وی از سال ۲۰۱۰ در فهرست داوران فیفا ثبت شد و چندین مسابقه مهم «جام لیبرتادورس» و «جام کوپا آمریکا»، دو تورنمنت مهم کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی را سوت زده است.

با اینکه آقای کاسرس پیش از این داور بازی‌های جام باشگاه‌های جهان و جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ بوده است اما جام جهانی روسیه اولین تجربه قضاوت او این تورنتورنمنت بین المللی است.

چرا مصراز انریکه کاسرس، داور بازی ایران و پرتغال شکایت کرد؟

پس از دیدار تیم‌های مصر و روسیه در گروه A جام جهانی ۲۰۱۸، فدراسیون فوتبال مصراعلام کرد که به صورت رسمی از تیم داوری این دیدار به فیفا شکایت خواهد کرد.

مصر که برای اولین‌بار از سال ۱۹۹۰ به جام جهانی صعود کرد با وجود داشتن محمد صلاح، بازیکن مطرح لیورپول در ترکیب تیم خود، در این دیدار ۳ بر یک از روسیه، میزبان این دوره جام جهانی شکست خورد و از صعود به دور بعدی مسابقات بازماند

هانی ابو ریدا رئیس فدراسیون مصر و عضو شورای فیفا معتقد است که مدافع روسیه در دقیقه ۷۸ بازی روی مروان محسن، مهاجم تیم ملی این کشور خطای پنالتی مرتکب شد و داور بدون مراجعه به ویدئو چک به اشتباه پنالتی نگرفت

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.