علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم ترحیم حجت الاسلام حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا مجلس قصد ندارد برای گرانی‌های اخیر اقدامی انجام دهد؟ گفت: الان کشور در شرایط سختی است و حل مشکلات کار مجلس به تنهایی نیست و هر سه قوه باید با هم کار کنند ولی عنصر اصلی دولت است و با هدایت او باید این مشکلات اقتصادی حل و فصل شود.

وی افزود: شرایط سختی است و هر دولتی که باشد به این آسانی نمی‌تواند از آن رهایی یابد و به نظر من باید شرایط اقتصاد کشور را صادقانه برای مردم شرح دهند. چراکه دست دولت باز نیست و نمی‌تواند دلار به بازار تزریق کند تا قیمت‌ها پایین بیاید.

مطهری با اشاره به اینکه برخی حرفها در ارتباط با وضعیت اقتصادی امروز کشور را نمی‌توان گفت اضافه کرد: دولت باید شرایط را به مردم بگوید چراکه که از خارج به دولت فشارهایی در حال وارد شدن است تا ایران زانو زده و پای نیز مذاکره بیاید. اگر مردم ۶ ماه مقاومت کنند، وضعیت اقتصادی بهتر خواهد شد.

وی درباره حضور دیروز عصر روحانی در مجموعه تفریحی توچال و اعتراضاتی که به در واکنش به اولویت دادن به این بازدید با وجود مشکلات اقتصادی صورت گرفت، اظهار داشت: اصل رفتن آقای روحانی به این مجموعه تفریحی ایرادی ندارد چراکه زیاد نشستن پشت میز هم بیماری می‌آورد.

مطهری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی می‌گویند گرانی‌ها عامل داخلی داشته و ناشی از فشار برخی گروه‌های فشار است، گفت: بعید می‌دانم. گرانی‌ها ناشی از ضعف نظارت است و اکنون باید سازمان تعزیرات حکومتی وارد شود چراکه برخی از این گرانی‌ها کاذب بوده و واقعی نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از وضعیت امروز کشور به عنوان وضعیتی ویژه نام برد و در ادامه با اظهار بی اطلاعی از وجود گروه‌هایی که تصمیم بر وارد کردن فشار بر دولت داشته باشند گفت الان وقت تسویه حساب سیاسی و انتقام گیری نیست و همه باید دست به دست هم دهیم تا از این بحران خارج شویم.

مطهری درباره موضوع مطرح شده از سوی رئیس دفتر رییس جمهور درباره ترمیم کابینه گفت: در شرایط سختی هستیم و برای عبور از این وضعیت نیاز به مدیران فعال داریم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات مطرح شده از وی به جهت سکوت در قبال گرانی‌های افسار گسیخته چند هفته اخیر اظهار داشت: اظهار نظر چه فایده‌ای دارد، باید اقدام عملی انجام شود. اینکه ما داد بزنیم چه فایده‌ای دارد؟ ۲۰ نفر داد می‌زنند من هم یک دادی بزنم؟! ما عملا در حال تلاش هستیم ولی اینکه صرفا اعتراض کنیم فایده‌ای ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.