حجت الاسلام علی موحدی راد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این فرد با سوء استفاده از مهر اداره که در اختیارش بوده و بدست آوردن رمز عبور رئیس اداره ثبت ۶۳ قطعه زمین ملی چابهار را به نام اشخاصی خاص سند صادر کرده بود.

وی ادامه داد: هم اینک ۲ ماه است که متهم اصلی این پرونده دستگیر شده و رئیس اداره ثبت اسناد و رئیس اداره راه و شهرسازی چابهار نیز برای بررسی این موضوع که آیا در این پرونده دخیل بوده اند یا خیر، به دستگاه قضایی فراخوانده می‌شوند.

وی افزود: برآورد مالی این اختلاس حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد ریال است که همه این املاک توقیف شده است.

وی ادامه داد: تمامی افرادی که زمین به نامشان منتقل شده بود آمادگی خود را برای بازگرداندن این اراضی به دولت اعلام کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به پرونده معروف به «کیشکور خودرو» در استان گفت: بر اساس برآورد‌های انجام شده مجموع مالباختگان این پرونده در استان سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هستند که ۹۵ نفر به عنوان لیدر پول را از مردم جنوب استان جمع آوری و مستقیم به حساب متهم اصلی در تهران واریز می‌کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس گفته‌های مالباختگان اختلاس این متهم ۷۰۰ میلیارد تومان است، افزود: با بررسی کارشناسی صورت گرفته اختلاف مالی ۸۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

موحدی راد افزود: همچنین ۲ برادری که در شهرستان آزادشهر استان گلستان با همکاری متهم اصلی همین پرونده اختلاس کرده بودند نیز دستگیر و در یکی از زندان‌های سیستان و بلوچستان بسر می‌برند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این پرونده و وجود ۲ هزار شاکی در استان گلستان این مساله از طریق دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان به طور جدی در دست پیگیری و رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به موضوع تجاوز به عنف در ایرانشهر گفت: این پرونده برخلاف مطالب گفته شده از سوی برخی افراد تنها پنج نفر شاکی دارد و ۲ متهم در این رابطه دستگیر و ۲ متهم دیگر نیز تحت تعقیب هستند.

وی افزود: پیگیری قضایی از شخص انتشار دهنده خبر در دادگاه روحانیت و روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر در رابطه با نشر بیانیه در دست اقدام است.

وی از مردم سیستان و بلوچستان خواست درباره اظهارات بی پایه و اساس رسانه‌های معاند نظام درباره حادثه ایرانشهر با هوشیاری برخورد کنند، زیرا دشمنان به دنبال ایجاد آشوب و برهم زدن آرامش در جامعه برای رسیدن به مقاصد شوم خود هستند.

وی با اشاره به پیگیری شکایت توهین خبرنگار صدا و سیما به مردم سیستان گفت: این خبرنگار بعد از اعلام شکایت دادستانی به عنوان مدعی العموم قرار است اوایل تیرماه جاری به استان سفر و اظهارات خود را در این زمینه بیان کند.

وی افزود: حساب بانکی این خبرنگار که برای کمک به مردم سیستان دایر کرده بود نیز با موجودی ۹۰ میلیون تومان فعلا مسدود شده است.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای کاهش حوادث رانندگی گفت: دستگاه قضایی در حوادث رانندگی که دستگاه‌های اجرایی همچون اداره راه و شهرسازی مقصر هستند اقدامات لازم را مدنظر قرار می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.