چه خبر تجاوز به ۴۱ دختر ایرانشهری که با تاییدها و تکذیب‌هایی همراه بود، واقعیت داشته باشد و چه آنگونه که دادستان کل کشور می‌گوید، خبری دروغ باشد و به قول نماینده اصولگرا کار جریان ضد انقلاب باشد یا هر موضوع دیگر، تغییری در نگرانی مردم کشور و به خصوص شهروندان ایرانشهری ایجاد نکرده است. با آنکه چند متهم دستگیر شده‌اند اما هنوز هراس از تکرار ماجرا وجود دارد. آنگونه که شنیده شده قرار است برای جلوگیری از تکرار حادثه، برای دختران ایرانشهری فعلا محدودیت ایجاد شود و آنگونه که محمد نعیم امینی فرد نماینده ایرانشهر نیز به رویداد۲۴ می‌گوید: ایجاد محدودیت‌های موقتی برای دختران‌ و زنان محتمل و قابل انتظار است.

 

نماینده ایرانشهر با بیان اینکه نیاز به آموزش‌های گسترده در جامعه داریم، اظهار داشت: تا زمانی که جامعه به یک اقناع کلی نرسد، این محدودیت‌ها دور از انتظار نیست. البته مسائل امنیت اجتماعی ایرانشهر منحصر به این قضیه نیست چون ما ماه ها پیش هشدارهای لازم را درباره ناامنی‌های این شهرستان داده بودیم.

 

وی افزود: با توجه درصد بالای سرقت‌های مسلحانه و مسائلی که در ایجاد امنیت پایدار  موثر است، ایجاد فضاهای فرهنگی مناسب مغفول واقع شده و انتظار داریم مولفه‌های امنیت پایدار واکنش جدی تری برای امنیت ایرانشهر داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه باید واکنش جدی‌تری برای تامین امنیت ایرانشهر داشته باشند، اظهار داشت:  بیش از دوسال است که برای تامین سامانه پایش تصویری ایرانشهر تلاش می‌شود اما محقق نشده است و انتظار داریم که سرعت عمل بیشتر شود.

 

نماینده ایرانشهر اذعان داشت: اگر پایش‌های تصویری ایرانشهر فعال بود، ضریب رخداد این اتفاق کاهش می‌یافت و تسلط مسئولان امنیتی بیشتر می‌شد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

 

امینی‌فرد خاطر نشان کرد: اعتبار ۲ میلیارد تومان برای بهبود پایش امنیتی ایرانشهر  در نظر گرفته شده و به استان اختصاص یافته اما به دلیل  مسائل ذی‌حسابی هنوز این مبلغ به ایرانشهر نرسیده است.

 

وی افزود: اصلاح ساختار انتظامی ایرانشهر با توجه به موقعیت مرکزی آن می‌تواند اشراف انتظامی ما را تقویت کند، ازین رو باید پلیس به صورت تخصصی در این شهرستان فعال‌تر شود و امکانات لازم برای نیروهای امنیتی تامین شود چون فراوانی اسلحه در استان علاج فوری می‌خواهد و این میزان اسلحه اعم از مجاز و غیر مجاز در توده مردم ضریب امنیتی ما را کاهش می‌دهد.

 

نماینده مردم ایرانشهر در خصوص واکنش علما و بزرگان ایرانشهر به ماجرای تعرض به دختران ایرانشهر، خاطر نشان کرد: بزرگان ایرانشهر پس از رخداد این ماجرا متعجب شده و انتظار آن را نداشتند اما در اقدامی جالب از تمامی آسیب‌دیدگان اعلام حمایت کردند که این موضوع با توجه به تعصبات ایرانشهر خود گامی به سمت جلو است.

 

امینی‌فرد در خصوص اعلام آمادگی ارگان‌های مختلف برای حمایت از آسیب‌دیدگان  ماجرای تعرض به دختران در ایرانشهر، گفت: برای واکاوی و حل این مشکل با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی هم صحبت کردیم و خودشان هم طی مراجعات متعدد همدلی‌های مطلوبی داشته‌اند. کمیسیون بهداشت و بهزیستی هم طی مذاکره‌ای اعلام حمایت کرده‌اند اما انتظار داریم رسیدگی‌های جدی‌تری به مولفه‌های امنیتی سخت‌افزاری و نرم‌افراری شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.