آملی لاریجانی درخصوص مباحث مربوط به حبس زدایی و زندان‌ها گفت: بحث حبس در همه دنیا موضوع مهمی است خصوصاً به خاطر بحث قاچاق مواد مخدر که منشا بسیاری از جرائم است.

وی تصریح کرد: وقتی کسی به حبس می‌رود کل خانواده و اطرافیان دچار مشکلاتی می‌شوند، بحث نان آور بودن یک مسئله است و سایر مسائل هم به دنباله اآن پیش می‌آید، ما نباید حبس را اولین اقدام در نظر بگیریم بلکه باید نقطه نهایی باشد.

 ادامه داد: البته عده‌ای از مجرمان هستند که حضورشان در خارج زندان باعث می‌شود تا امنیت سایر افراد جامعه بر هم بخورد که خب این افراد حتما باید زندانی شوند.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: افرادی هستند که نباید به حبس بروند یعنی می‌شود برایشان حبس در نظر نگرفت، برخی موارد دیده‌ایم کسی چهارشنبه عصر بازداشت موقت می‌شود و تا روز شنبه بدون هیچ اقدامی می‌ماند در حالی که این اقدامات صحیح نیست.

وی گفت: به ما گزارش شده است که در یک استان یک بد سلیقگی رخ داده و برای کسی که اصلا نیازی نبوده دستبند به او بزنند پابند و دستبند زده اند که خب اشتباه بوده است.

آملی لاریجانی گفت: قانون مجازات اسلامی جدید دست ما را باز گذاشته تا ما بتوانیم از حبس افراد بکاهیم و بتوانیم روند حبس زدایی را طی کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.