دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توییت های خود در انتقاد از حضور پناهجویان، به ویژه پناهجویان غیرقانونی در این کشور و حمایت برخی مقامات دموکرات از آنها نوشت:

بسیار غم انگیز است که نانسی پلوسی و دستیارش، چاک شومر قصد دارند از مهاجران غیرقانونی بیش از شهروندان کشور خودمان حمایت کنند. ایالات متحده نمی‌تواند چنین موضوعی را تحمل کند. ما خواستار ایمنی، امنیت در مرزهای خود هستیم.

پیش از این نیز ترامپ در توییتی گفته بود: «آمریکا یک کمپ مهاجران یا محلی برای اسکان پناهجویان نخواهد بود، هرگز اینگونه نخواهد بود.»

با اعمال سیاست جدید مهاجرتی آمریکا، در طول شش هفته برخورد با مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک، حدود ۲ هزار کودک از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند.

طبق اعلام دادستان آمریکا، اجرای سیاست جدید "مدارای صفر" موجب خواهد شد تا وزارت امنیت داخلی، همه پرونده‌های مهاجرت غیرقانونی را به واحد تعقیب جنایی ارسال کند.

مطابق قوانین ایالات متحده، بازداشت کودکان به همراه والدین آن ها ممنوع است، به همین دلیل از زمان شروع طرح جدید ترامپ، جداسازی کودکان از آغوش‌ پدرومادرهایشان بارها و بارها رخ داده است که باعث اعتراضات گسترده از سوی سازمان ملل و گروه های حامی حقوق کودکان شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.