هوشنگ بازوند امروز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه مدیران باید در جریان مشکلات مربوط به حوزه اعتبارات باشند، اظهار داشت: متاسفانه سازمان مدیریت نمی‌خواهد یکسری اطلاعات را در اختیار دستگاه‌های اجرایی بگذارد این در حالی است که باید اطلاعات کامل اعتبارات هزینه‌ای، جاری و عمرانی را در اختیار مدیریت ارشد استان و مدیران سایر دستگاه‌ها قرار دهند تا بدانند تا پایان سال چقدر کسری دارند و برنامه‌ریزی کنند.

وی خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبارات به سختی به دست می‌آید، اما متاسفانه می‌بینیم برخی دستگاه‌ها در جذب این اعتبارات تعلل می‌کنند و حتی در بسیاری موارد پس از گذشت ۹ ماه برای جذب آن اقدام نمی‌کنند و پیمانکار برای پروژه‌هایشان هم تعیین نمی‌کنند.

استاندار کرمانشاه با تصریح اینکه اعتبارات هزینه‌ای می‌تواند انگیزه برای پرسنل ایجاد کند و اگر این انگیزه را از پرسنل بگیریم نباید انتظاره بهره‌وری داشته باشیم، افزود: اگر مدیری با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اختلاف دارد نباید کاری کند که مردم تاوان آنرا بپردازند.

بازوند اذعان داشت: اگر اعتبارات عمرانی از طرف هر دستگاهی جذب نشود و برگشت بخورد یعنی حق و حقوق مردم را رعایت نکرده و این پایان همکاری ما با آن مدیر اجرایی خواهد بود.

وی تا روز دوشنبه برای جذب اعتبارات به مدیران دستگاه ها مهلت داد و گفت: اگر دستگاهی در جذب اعتبارات خود ناتوان ظاهر شد ضعف خود را به وزیر مربوطه اعلام کند و به همکاری خود پایان دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.