محمدجواد آذری جهرمی روز شنبه در نشست مشترک با مسئولان رفسنجان افزود: احداث مسیر فیبر نوری برای مجموعه های خصوصی از جمله مخابرات، مقرون به صرفه نیست.

وی اضافه کرد:استفاده از ظرفیت کابل های فیبر نوری شرایط اقتصادی پیش روی کشور را بهبود می بخشد و کارخانه تولید فیبر نوری در رفسنجان یکی از ظرفیت های خوب در این زمینه است.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه شبکه فیبر نوری برای داشتن ارتباط پایدار در استان کرمان باید توسعه یابد ، اظهار داشت : طرحی را با دانشگاه شهید باهنر کرمان در فاز نخست آغاز کرده ایم و در این راستا اگر مراکز دانشگاهی رفسنجان به دانشگاه باهنر کرمان متصل شوند می توان از ظرفیتهای علمی برای رشد حوزه اشتغال استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود بحران های متعدد مثل آب، امکان استفاده از ظرفیت های تکنولوژی وجود دارد تا تحول دیجیتال در صرفه‌ جویی آب ایجاد شود.

** دیتای افزون بر ۱۷۰۰ روستا در کرمان تأمین شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان کرمان گفت: یکهزار و ۷۷۱ روستا در این استان طی ۶ ماه اخیر دارای دیتا و اینترنت پرسرعت شد که از این تعداد ۱۵۲ روستا در شهرستانهای انار و رفسنجان واقع است.

محمد الهامی افزود: سیمکارت های مختلف ایرانسل، همراه اول، رایتل و غیره در این روستاها می توانند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

الهامی خاطرنشان کرد: سرویس ایرانسل در ۲۷۴ روستا در استان کرمان که تاکنون امکان ارتباط نداشتند طی ۶ ماه گذشته برقرار شده و قابل بهره برداری است و برای ۸۳ روستای شهرستانهای انار و رفسنجان که تاکنون تلفن ثابت نداشتند این شبکه ایجاد شده و مردم می توانند ثبت نام کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز (شنبه ) برای یک سفر یکروزه و افتتاح تعدادی طرح راهی استان کرمان شده است .

رفسنجان دارای ۳۱۱ هزار جمعیت و در ۱۱۰ کیلومتری کرمان واقع است.

شهرستان انار نیز با جمعیت ۳۷ هزار نفر در ۲۱۰ کیلومتر کرمان قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.