محمد رحیم نوروزیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نیروهای امنیتی این زن را شناسایی کرده اند اما هنوز خبری مبنی بر دستگیری وی نداریم.

علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی خرداد ماه امسال طی تذکری با استناد به ماده ۱۴۹ آیین‌نامه داخلی مجلس گفته بود: بمبارانی از پیامکهای تهدید آمیز از سوی افراد ذینفع و گروههای مختلف بر روی گوشی های تلفن همراه نمایندگان برای تغییر رأی آنها نسبت به لوایح مختلف را شاهد هستیم در حالی که جایگاه نمایندگان والاتر از این است که بخواهند با تهدید و هجمه نظر او را تغییر داده یا به وی خط بدهند.

* فضا سازی سیاسی در زمینه دادن مجوز شکار به ۲ تبعه آمریکایی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در موضوع دادن اجازه شکار به ۲ تبعه آمریکایی در نیشابور چنان فضاسازی شد که گویی بخشی از فضای کشور به آمریکائیها فروخته شده در حالی که صدور این مجوزها یک کار مرسوم بوده است.

وی گفت: تا سال ۱۳۸۶و قبل از دولت تدبیر و امید ۱۴ مجوز شکار برای اتباع آمریکایی به طور عمده در منطقه نیشابور صادر شد، چرا در آن زمان صدای کسی درنیامد؟

وی افزود: اداره حفاظت محیط زیست، جمعیت وحوش شکارگاههای خود را می سنجد و اگر تعداد یک گونه زیادتر از حد طبیعی شده باشد مجوز شکار تعداد مشخصی از آن گونه به شکارچیان داخلی یا خارجی داده می شود.

نوروزیان اظهار کرد: از این ۲ تبعه آمریکا نیز ۱۷ هزار دلار بابت این شکارها گرفته شده که برای کشور درآمدزایی داشته است و علاوه بر آن آنها برای مترجم و راهنما هم در کشور هزینه کرده اند.

وی گفت: مجوز شکار در منطقه فقط برای اتباع آمریکایی صادر نشده بلکه اتباع فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، کانادا، مجارستان، مکزیک، نروژ و اسپانیا هم در این منطقه مجوز شکار داشته اند ولی مسئله چنان مطرح شد که گویی به منافع ملی بی توجهی شده است.

وی افزود: اینها تبلیغات سیاسی است.

* شورای تامین مصوبه ای برای تعطیلی کافی شاپها در شبهای برگزاری مسابقات فوتبال نداشته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: این ادعا که براساس مصوبه شورای تامین شهرستان مشهد اعلام شده که در شبهای پخش بازیهای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی کافی شاپهای این شهر تعطیل باشند، کذب و دروغ است.

وی گفت: ما این روشها را قبول نداریم و اگر اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی نیز چنین کاری کرده اشتباه بوده است.

وی افزود: اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی مشهد در یکی دو خیابان به تعدادی محدودی از کافی شاپها اعلام کرده بود که بعد از پایان بازی به کار خود خاتمه دهند تا باعث ایجاد تجمع و مزاحمت نشود که آن هم در حد توصیه بوده است.

* فعالیت سازمان یافته و گروه سیاسی بدون ثبت حزب، یک منکر است

نوروزیان اظهار کرد: اینکه جریان و گروهی بدون ثبت حزب، کار سیاسی سازمان یافته انجام دهد، یک منکر است و ما با این رویه مخالفیم و مصمم هستیم به کار آن پایان دهیم.

وی گفت: رسانه ها، نخبگان و احزاب قانونی نیز باید مقابله با اینگونه فعالت ها را محور مطالبات خود قرار دهند.

وی افزود: به طور مثال ارائه لیست هایی با عنوان &#۳۹;هوالمطلوب&#۳۹; در خارج از ساعات تبلیغات انتخاباتی که طی چند انتخابات گذشته در مشهد انجام شد، حرام است و با اینگونه اقدامات برخورد می کنیم و تعارفی هم با کسی نداریم.

* فرماندار مشهد مشخص شده است

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: فرماندار مشهد نیز مشخص شده و کارهای قانونی آن در حال انجام است.

وی گفت: در انتصابات باید در نظر داشت که انتصاب جهشی نباشد و افراد به صورت پلکانی و تدریجی مراتب رشد و کسب مسئولیت را طی کنند.

*مدیر کل سابق ارشاد اسلامی خراسان رضوی نتوانست محفل مناسب برای برگزاری کنسرت ایجاد کند

نوروزیان افزود: با مسئله کنسرت در مشهد نباید برخورد افراطی و تفریطی کرد، این موضوع پارسال در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی مطرح شد و آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد نیز اعلام کرد که به صورت مبنایی مخالفتی با این امر ندارد بلکه مخالف حواشی و تبعات حین یا بعد از برگزاری کنسرتهاست.

وی اظهار کرد: انتقاد من از مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی این بود که نتوانست اینگونه محافل موسیقی را به وجود آورد در حالی که در خراسان شمالی این ملاحظات رعایت و کنسرت در آنجا برگزار شد و هیچ حاشیه ای هم نداشت.

* به دنبال توسعه مشارکت مردم در عرصه های مختلف هستیم

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه سیاسی مهمترین کار، توسعه مشارکت مردم در عرصه های مختلف به ویژه مشارکت نظام مند است نه اینکه مردم فقط در زمان انتخابات مشارکت کنند.

وی افزود: با مدیران حوزه های مختلف نیز نشست هایی با نگاه پیشگیرانه برگزار می کنیم.

وی اظهار کرد: از احزاب هم توقع داریم فعالتر باشند زیرا بخش عمده ای از مردم به آموزشهای سیاسی نیاز دارند و احزاب هم به دنبال فضای اطمینان بخش برای بیان نظرات خود هستند.

نوروزیان گفت: امنیت نیز باید مردم محور و مردم پایه باشد تا نارضایتی مردم کاهش و احساس تعلق به سیستم و نظام افزایش یابد.

وی افزود: تامین امنیت خط قرمز ماست و اجازه نخواهیم داد از این خط قرمز عبور شود و به هیچ شخص و گروهی اجازه نمی دهیم امنیت مردم را به خطر اندازد و با اینگونه افراد مقابله خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوادث دی ماه ۱۳۹۶ مشهد باید به طور ویژه از رسانه های این شهر تشکر کرد که هم هوشمندانه اطلاع رسانی کردند و هم به برخی جریانهای سیاسی اجازه ندادند که سوء استفاده کنند.

* مکانی برای تجمع احزاب و گروهها در نظر گرفته خواهد شد

نوروزیان اظهار کرد: به دنبال تعیین مکان هایی در مشهد و دیگر شهرستان های استان برای تجمع احزاب، گروهها و افراد هستیم.

وی گفت: برای حل مشکلات حاشیه شهر مشهد نیز پارسال اجرای طرح هایی با اعتبار هزار و ۳۰ میلیارد ریال آغاز شد که هم اکنون در حال اجراست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.