فریدون حسنوند ظهر امروز در شورای برنامه ریزی خوزستان در خصوص عدم واریز مستقیم سه درصد حق خوزستان از تولید و فروش نفت اظهار کرد: این برخلاف قانون است که پول ۱۰۰ درصد تخصیصی را نادیده بگیرند؛ قانون گذار چنین اجازه ای نمی دهد و قطعا خلاف قانون است.

وی افزود: بخش اعظم اعتبارات نفت از استان خوزستان است و مقرر شده تا حقوق خوزستان به درستی تأمین شود؛ بنابراین باید حق سه درصد استان مستقیم واریز شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موافق تأمین اعتبار برای طرح های آبرسانی هستیم ولی محل تأمین اعتبارات هر پروژه ای باید مشخص باشد، تصریح کرد: متأسفانه در اجرای پروژه ها به نیازهای استان و اولویت ها توجه نشده و در تعریف یا اجرایی شدن آن به درخواست های افراد توجه می کنند.

حسنوند انتقاد کرد: نگاه کوچک در حوزه تصمیم گیری ها و انجام امور یک آفت بزرگ است و اگر نگاه دوردست در میان تمامی مسئولان نهادینه شود، قطعا توسعه در استان خوزستان شتاب بیشتری می گیرد.

وی عنوان کرد: قبل از آخرین اجلاس اوپک نشستی با وزیر نفت داشتیم چون رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال نامه ای به کشورهای عربستان و امارات، تقاضای افزایش ۱.۵ میلیون بشکه ای نفت را از این کشورها داشت تا با فشار به ایران باعث آسیب رسانی ناشی از کاهش ۳۰تا ۳۵ هزار دلاری از محل فروش نفت به کشور شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: در آن نامه ارسالی به هر دو کشور محدودیت تولید و همچنین فروش نفت ایران مدنظر ترامپ بود ولی دیگر کشورها از ایران حمایت و اجازه تحقق چنین هدفی را ندادند.

حسنوند با اشاره به تلاش برای تأمین درآمدهای نفتی در صورت کاهش میزان فروش نفت بیان کرد: کمیته ای پیش بینی شده تا برخی افراد (از پیش تعیین شده) در صورت نیاز نسبت به فروش نفت اقدام و پول نقد و ارز وارد کشور شود.

وی ادامه داد: البته در این میان تلاش شده تا امثال بابک زنجانی تربیت نشود و اهلیت افراد و نحوه خرید و فروش نفت توسط آنها کاملا ارزیابی می شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: مربعی با چهار ضلع آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات بر علیه ایران فعالیت می کنند و البته با این وجود بسیاری از کشورها قصد تقابل با سیاست های آمریکا را دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.