دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه از دولت آمریکا خواست سیاست‌های مهاجرتی‌اش را دگرگون کرده و برای برخورد با مهاجران به گزینه‌های دیگری غیر از بازداشت رو بیاورد. 

به گزارش رویترز، «راوینا شامداسانی»، سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو در جمع خبرنگاران گفت که کودکان حتی با والدینشان هم نباید در زندان نگاه داشته شوند. 

ایالات متحده در هفته‌های گذشته به دلیل جدا کردن ۲۳۰۰ کودک خردسال از والدین مهاجر در مرزهای این کشور با انتقادهای شدید موجاه شده است. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه یک فرمان اجرایی امضا برای نگاه داشتن کودکان خردسال در کنار والدینشان در دوران بازداشت امضا کرد.

سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل گفت: «همزمان با قدردانی از تصمیم دولت ترامپ برای پایان دادن به جدایی کودکان از فرزندان آنها، می‌دانیم که اکنون، کودکان همراه با والدینشان بازداشت خواهند شد.»

وی اضافه کرد: «ما بارها گفته‌ایم که کودکان هیچ‌گاه نباید با توجه به وضعیت مهاجرتی والدین شان بازداشت شوند. بازداشت کردن کودکان هرگز در راستای منافع آنها نیست.»

انتشار فیلم‌ها و تصاویری از نگهداری فرزندان مهاجران در قفس‌ها و فایل‌های صوتی مربوط به گریه‌هایشان بعد از جدا شدن از والدین، در روزهای گذشته خشم علیه دولت آمریکا را در پی داشته است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.