سی نت گزارش داد، پس از آنکه سوالاتی از امتحانات دبیرستان های الجزایر در سال ۲۰۱۶ به صورت آنلاین منتشر شد، الجزایر مواضع سختی در برابر شبکه جهانی وب پیدا کرده است و تصمیم گرفته اینترنت را در ایام امتحانات  متوقف کند و دسترسی فیس بوک را در طی دوره امتحانات سراسری امسال، بین تاریخ  ۲۰ تا ۲۵ ژوئن فیلتر کند .

با این شرایط به نظر می رسد الجزایری ها در صورت تمایل به تقلب باید پاسخ های خود را به طور مستقیم روی شلوار ، لباس یا حتی کاغذهای کوچک بنویسند، چرا که دیگر خبری از تقلب های مجازی و موبایلی نخواهد بود. 

الجزایر در سال ۲۰۱۶ قربانی یک تقلب گسترده و تنش زا شد . تقلبی که باعث اعتراض جمع کثیری از والدین و دانش آموزانی شد که  در سایه تقلب دیگران دچار تنزل رتبه شده بودند. 

در سال ۲۰۱۷ این کشور در ایام امتحانات سراسری، دسترسی به رسانه های اجتماعی را مسدود کرد وامیدوار بود که این مسئله را محدود کند. اما به نظر می رسد که این اقدام کافی نبود، بنابراین در حال حاضر دولت الجزایر به شرکت های مخابراتی خود دستور داده است که در طول دوره امتحان، پلاگین های  اینترنت را مسدود کنند.

خدمات ثابتو خدمات تلفن همراه نیز  به مدت ۲ تا  ۳ ساعت در روز پس از شروع امتحانات خاموش می شود.

 نوریا بنغربیتر رامون، وزیر آموزش و پرورش، الجزایر در گفتگو با رسانه ها به این موضوع تاکید کرد که  دسترسی به فیسبوک در تمام مدت امتحانات در سراسر کشور مسدود خواهد شد.

افزون بر همه این ها،دانش آموزان و کارمندان نیز قبل از رفتن به سالن امتحان ، هر دستگاه الکترونیکی را که به اینترنت وصل می شود تحویل می دهند. برای سومین سال متوالی، دسترسی به اینترنت بسیار محدود خواهد بود، زیرا گروهی از دانش آموزان دبیرستانی امتحانات نهایی خود را  برگزار  می کنند.

اما سوال این است که  آیا این اقدامات تقلب را محدود می کند؟ گرانت بیکر،مدیر ارشد  گروه بازاریابی اینترنتی SMEX، در این خصوص می گوید: "می توان گفت که این تعطیلات اینترنتی فقط دانش آموزان را محدود نمی کند، بلکه  تأثیری منفی بر اقتصاد و فعالیت های مجازی تجاری دارد."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.