هیل گزارش داد، این اظهارات جف سشنز، دادستان کل دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همزمان با آن مطرح شد که ترامپ مدعی افزایش جرم و جنایت در آلمان به دلیل مهاجرت بی رویه به این کشور شد.

ساعاتی بعد از اینکه ترامپ در اظهار نظری مناقشه برانگیز گفت که نرخ جرم و جنایت در آلمان به دلیل افزایش مهاجران بالا رفته و آلمانی‌ها از مهاجران می‌ترسند، جف سشنز در اظهارنظری مناقشه برانگیز گفت: به هیچ وجه نباید کمپ‌های مخصوص کودکان مهاجران غیرقانونی در مرز آمریکا و مکزیک را با اردوگاه‌های مرگ آلمان نازی مقایسه کرد. زیرا نازی‌ها کسانی بودند که جلوی ترک کشورشان توسط یهودی‌ها را می گرفتند و آنها را استرداد نمی‌کردند.

چند روز پیش وزارت دادگستری آمریکا اذعان کرد که در راستای اجرای سیاست مهاجرتی سختگیرانه ترامپ اقدام به جدا کردن حدود ۲۰۰۰ کودک مهاجر غیرقانونی از والدین‌شان در مرز آمریکا و مکزیک کرده است.

مقام‌های دولت ترامپ از این سیاست دفاع کردند اما مایکل هایدن، رئیس اسبق سازمان سیا در اظهار نظری مناقشه برانگیز در فضای مجازی این سیاست را با اقدامات آلمان نازی مقایسه کرد.

دیان فاینستاین، سناتور دموکرات آمریکایی نیز این سیاست ترامپ را مشابه با اردوگاه‌های آلمان نازی دانست.

جف سشنز به فاکس نیوز گفت: این یک مبالغه واقعی است، چون در آلمان نازی آنها صرفا جلوی ترک کشور توسط یهودی‌ها را می‌گرفتند.

سشنز منتقدانش را تشویق کرد که منطقی و اندیشمند باشند.

او گفت: ما از این بچه‌ها مراقبت می‌کنیم. آنها مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیرند.

یک روز قبل از این اظهارات سشنز ترامپ در توئیتی نوشت مردم آلمان از رهبران‌شان رویگردان می‌شوند و مسئله مهاجرت ائتلاف متزلزل در برلین را بیشتر به لرزه درآورده است. جرم و جنایت در آلمان رو به افزایش است. چه اشتباه بزرگی در سراسر اروپا رخداد که اجازه دادند میلیون‌ها نفر به کشورهایشان وارد شوند و آنها با این شدت و خشونت فرهنگ آنها را تغییر دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.