حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه که روز گذشته - دوشنبه - وارد ژنو شد، طی دیروز و امروز - سه شنبه - مذاکرات فشرده دو و چند جانبه ای را با نمایندگان عالی روسیه، ترکیه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه انجام داد.

جابری انصاری در پایگاه اطلاع رسانی در فضای مجازی اعلام کرد در نشست های دو، سه و چهار جانبه با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه و سرگئی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه، سدات اونال معاون وزیر خارجه ترکیه و استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، ابعاد و جزئیات مختلف مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دور جدید این گفت وگوها و رایزنی ها بر اساس توافق نمایندگان سه کشور ضامن روند آستانه و دیمیستورا، چند هفته دیگر در ژنو برگزار می شود.

دستیار ارشد وزیر خارجه همچنین شب گذشته و ظهر امروز - سه شنبه - در ژنو با برخی از رهبران معارضه سوریه دیدار و موضوعات مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. جابری انصاری در پایان دیدار فشرده خود از ژنو، عصر امروز سوییس را به مقصد تهران ترک می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.