تیم ملی ایران فردا (چهارشنبه) در چارچوب دور دوم مرحله گروهی جام جهانی روسیه از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف اسپانیا می‌رود. ایران در دیدار نخستش در این رقابت‌ها موفق شد با یک گل مراکش را شکست دهد و اسپانیا مقابل پرتغال به تساوی ۳ بر ۳ رضایت داد. با این نتایج ایران با ۳ امتیاز صدرنشین گروه B رقابت‌های جام‌جهانی شد و اسپانیا با یک امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: اجازه دهید به مطبوعات خوش‌آمد بگویم. من ابراز احساسات خودم را بابت حضور ایران در جام‌جهانی ابراز می‌کنم. این یک افتخار است که ایران در این مسابقات حضور دارد.

او افزود: یک فرصت منحصر به فرد برای ماست که مقابل اسپانیا که یکی از کاندیداهای جدی قهرمانی است بازی کنیم. بازیکنان من روحیه بسیار بالایی دارند و مسعود شجاعی می‌تواند این مساله را تایید کند. بازیکنان بسیار هیجان زده و مشتاق هستند که این فرصت را دارند که مقابل یک تیم عالی با بازیکنان خوب بازی کنند. همه ما در این جا برنده‌ایم چون بازیکنان می‌توانند از بازیکنان اسپانیا بیاموزند و رشد کنند. ما اینجا نیامدیم که همه چیز برای ما ساده باشد. ما با این آرزو به روسیه آمدیم که بهتر شویم. همین که می‌توانیم که با اسپانیا بازی کنیم برای ما برد محسوب می‌شود.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به خبرنگار اسپانیایی که آیا می‌خواهند در دیدار فردا دنیا را متعجب کنند، گفت: فردا تلاش می‌کنیم که بازی خوبی انجام دهیم. با توجه به این که می‌دانیم لازم است بیشترین تلاشمان را به خرج دهیم،‌ باید به بهترین شکل ممکن باشیم. باید به فوتبال احترام بگذاریم. هرچه برای فوتبال خوب است برای زندگی هم خوب است. فردا ایران تلاش می‌کند که مقابل اسپانیا بازی خوبی به نمایش بگذارد. تیمی که سبک دشواری را پیاده می‌کند و این قدرت را دارد که توپ، سرعت و زمان را کنترل کند. نگرش ما به عنوان یک گروه این است که می‌خواهیم از هر فرصت استفاده کنیم. این مهم است که مثبت بیندیشیم.

کی‌روش ادامه داد: ما بازیکنان عالی مانند بازیکنان اسپانیا در اختیار داریم. ممکن است که بازیکنان ما در حد آن‌ها نباشند اما بازیکنان ایران، عالی هستند که نیاز نیست اسم‌شان را بگویم چون آن‌ها خودشان این را می‌دانند. این فرصت را در اختیار داریم که بهتر شویم. ما باید سخت تلاش کنیم و متمرکز باشیم. با سخت‌تر شدن شرایط، بازیکنان ما فداکاری بیشتری می‌کنند. فکر می‌کنم باید با احترام بازی کنیم. ما باید به این نیت بازی کنیم که اسپانیا را شکست دهیم. این کاری است که باید انجام دهیم. البته باید منتظر بمانیم بعد از ۹۰ دقیقه چه اتفاقی می‌افتد. اسپانیا شهرت بالایی دارد.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که با مصدومیت روزبه چشمی برنامه خط دفاعی ایران برای تقابل با اسپانیا چیست، بیان کرد: همه می‌دانند که فوتبال پر از سورپرایز است. الان هیرو رقیب من شده که این خنده دار است. من دوست داشتم که هیرو شاگرد من باشد اما در حال حاضر او رقیب من است. او می‌تواند تیم اسپانیا را متحد کند بنابراین فکر می‌کنم انتخاب هیرو امری بود که نشان داد او چه فرد باارزشی است. به عنوان یک مربی نشان داد که اسپانیا مقابل پرتغال متحد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.