«یوری اوشاکوف» دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه روزسه شنبه به خبرنگاران گفت: کیم جونگ اون درنامه خود به رئیس جمهوری روسیه به عزم خود برای حفظ تماس های دو کشور (روسیه و کره شمالی) در سطح عالی اشاره کرد. 

وی افزود: در این نامه رهبر کره شمالی هیچ اشاره ای به تاریخ دیدار سران دو کشور نکرده است. 

این نامه را رئیس مجلس کره شمالی روز ۲۴ خرداد ماه در هنگام دیدار با ولادیمیر پوتین به وی داد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی کاخ کرملین،رئیس جمهوری روسیه در آن دیدار با بیان اینکه بین دو کشور روابط بسیار خوب برقرار است، اظهار کرد: امسال هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و کره شمالی است و ما همواره برای حل و فصل تمام مسائل پیرامون شبه جزیره کره تلاش کردیم و در این رابطه خاطرنشان می کنم از برقراری تماس های بین رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری کره جنوبی استقبال می کنیم. 

وی ادامه داد:همچنین نتایج دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا را که به تازگی در سنگاپور برگزار شد، عالی ارزیابی می کنیم.

پوتین گفت: روسیه همواره خواهان آغاز این روند (حل و فصل سیاسی مساله شبه جزیره کره) بود، ما در آینده نیز برای اقدام در این راستا و انجام اقدامات لازم به همراه شما به منظور فراهم کردن شرایط همکاری های اقتصادی میان روسیه و کره شمالی آمادگی داریم.

رئیس جمهوری روسیه در پایان آن دیدار از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای سفر به روسیه دعوت کرد و افزود: این دیدار می تواند در چارچوب همایش اقتصادی شرقی که در بندر ولادی وستوک برپا می شود، برگزار شود و یا اینکه جدا از رویدادهای بین المللی صورت گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.