بابک بابازاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی اظهار کرد: پرونده از اواسط فروردین ماه امسال به دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدیدنظر خواهی، ارسال شده و در مرحله رسیدگی در این دیوان قرار دارد.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: پرونده در نوبت رسیدگی قرار دارد اما هنوز شعبه دیوان نظر خود را در این خصوص اعلام نکرده است.

بابازاده با بیان اینکه موکلش اصرار بر گناهی دارد، گفت: موکلم در زندان به سر می برد و منتظر نتیجه رسیدگی دیوان است و امیدواریم عدالت در این پرونده اجرا شود.

به گزارش ایرنا، پرونده پزشک تبریزی یکی از پرحاشیه‌ترین پرونده‌های سال‌های اخیر است؛ یک زن جوان و یک مادربزرگ پیر قربانیان مسمومیت غذایی مشکوک شدند و پدر، مادر و پسر کوچک خانواده هم اگر اقدامات به موقع پزشکی نبود، الان زنده نبودند تا سرنوشت این پرونده جنایی را با چشم خود ببینند.

علیرضا صلحی پزشک معروف تبریزی است؛ همان پزشکی که از حدود دو‌ سال پیش با نسخه‌های عجیبش معروف شد.

علیرضا صلحی در ابتدا ادعا کرد که خانواده اش پس از خوردن غذای نذری مشکوک از سوی فردی نامعلوم مسموم شده‌اند.

نهایتاً پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک را مسمومیت با سم فسفین اعلام کرد و وجود این سم در غذاها هم تأیید شد.

جالب اینکه پس از گذشت مدتی از تحقیقات، نذری ‌نبودن غذاها نیز تأیید شد تا دکتر صلحی به اتهام قتل عمد خانواده‌اش بازداشت شود.

بازجویی‌های پلیس برای روشن‌شدن این پرونده در شرایطی آغاز شد که به گفته مسئولان قضائی، پزشک تبریزی به نذری‌نبودن غذاها و تهیه آنها از یک غذاخوری اعتراف کرد. فیلم‌های دوربین غذاخوری نیز که نحوه خرید این غذاها را ثبت کرده است، این گفته‌ها را تأیید کرد اما دکتر صلحی هیچ‌گاه به قتل اعضای خانواده‌اش اعتراف نکرد.

نهایتاً دادگاه پزشک تبریزی در سه جلسه در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی برگزار و دادگاه متهم را به قصاص محکوم کرد اما پرونده با اعتراض دکتر صلحی به رأی صادره به دیوان عالی کشور ارسال شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.