رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز دوشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: در حال حاضر گشت زنی (نظامیان ترکیه) در منبج واقع در شمال سوریه آغاز شده است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: در قندیل عملیات‌ هایی انجام می دهیم. در عملیات نخست با ۲۰ فروند جنگنده ۱۰ نقطه مهم را هدف قرار دادیم. در عملیات دوم نیز کادر رهبری آنها را هدف قرار دادیم.

این در حالیست که ساعاتی پیش برخی منابع از شروع توافق صورت گرفته میان آمریکا و ترکیه درباره شهر منبج در حومه شرقی حلب خبر دادند.

بر اساس این گزارش؛ نیروهای آمریکایی و ترکیه ای در اطراف رود الساجور که میان نیروهای شورای نظامی منبج و گروههای سپر فرات مورد حمایت ارتش ترکیه جدای می اندازد، شروع به استقرار کرده اند.

از سوی دیگر شبکه الجزیره از ورود ارتش ترکیه به شهر منبج در حومه شرقی حلب خبر داد.

شایان ذکر است که اخیرا مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، با آمریکا بر سر خلع سلاح گروه شبه‌نظامی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) به توافق رسیده است. او در آنکارا به خبرنگاران گفت، این گروه بلافاصله بعد از ترک شهر منبج سلاح‌های خود را واگذار خواهد کرد. وزیر خارجه ترکیه گفت‌، این تصمیم بخشی از نقشه راه مشترکی است که روز دوشنبه ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) در مذاکره با مایک ‌پومپئو، همتای آمریکایی بر سر آن به توافق رسیده است. این نقشه بزودی به اجرا درمی‌آید و طی شش ماه اجرای آن باید به اتمام برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.