نایک گفته که تحریم‌های آمریکا به این معنی است که یک کمپانی آمریکایی مثل نایک نمی‌تواند کفش‌هایش را برای بازیکنان تیم ملی ایران ارسال کند. تحریم‌ها برای نایک سال‌هاست که اجرا می‌شود و لازم الاجراست.

نایک به اعتراض ایرانی‌ها در مورد عدم تامین کفش‌های بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه پاسخ داده و گفته که شایعات مطرح شده گمراه‌کننده است.

به گزارش «یو اس ای تودی»، کمپانی نایک امروز در پی اعتراضات به این کمپانی به دلیل عدم تامین کفش بازیکنان ایرانی در جام جهانی به بهانه تحریم‌های آمریکا پاسخ داد.

نایک در پاسخ به ایمیل «یو اس ای تودی» مدعی شد که این کمپانی سال‌هاست به این درخواست قانونی عمل می‌کند و بر محدودیت‌های دولت تاکید کرد و گفت که قادر نیست کفش‌هایش را برای تیم ملی ارسال کند و این یک انتخاب نیست.

نایک گفته که تحریم‌های آمریکا به این معنی است که یک کمپانی آمریکایی مثل نایک نمی‌تواند کفش‌هایش را برای بازیکنان تیم ملی ایران ارسال کند. تحریم‌ها برای نایک سال‌هاست که اجرا می‌شود و لازم الاجراست.

به گزارش این رسانه آمریکایی، کمپانی نایک معتقد است همه داستان در رسانه‌ها گفته نشده است. آنها در پاسخ به این رسانه گفته‌اند که «تغییر ناگهانی در سیاست‌هایشان در مورد تامین اقلام برای ایران ایجاد نشده و این تلقین‌ها گمراه‌کننده است.»

این رسانه آمریکایی با بیان اینکه تحریم‌های سیاسی علیه ایران سال‌هاست که اجرا می‌شود، نوشت: «نایک به وضوح گفته رویکردش در قبال ایران ربطی به دولت ترامپ ندارد و مربوط به تحریم‌هایی است که قبل از انتخابات اجرا شده بود.»

نایک تاکید کرده که همه بازیکنان می‌توانند محصولات نایک را خریداری کنند و این کمپانی اجازه دارد اسپانسر بازیکنان ایرانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند، باشد. ۹ بازیکن تیم ملی ایران در کشور بازی می‌کنند و سایرین در باشگاه‌های خارجی توپ می‌زنند.

بر اساس این گزارش، لباس تیم ملی ایران را کمپانی آلمانی آدیداس تامین کرده؛ «کسپر رورستد» مدیر عامل کمپانی آدیداس گفته که ایران یکی از ۱۲ تیمی است که آنها اسپانسری‌اش را برعهده دارند.

«رورستد» به «راشا تودی» گفته که ما به این دلیل تیم ملی ایران را تجهیز کردیم که بسیاری از ایرانی‌ها عاشق فوتبال هستند و در نهایت ما به ورزش باور داریم. ما معتقدیم که با ورزش قادر به تغییر زندگی هستیم. اگر ما به موتور سیاسی تبدیل شویم، آزادی لازم برای انجام کاری که می‌خواهیم و آن بهتر کردن زندگی مردم است، را نداریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.