هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور در ۱۲۷۹ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه به ۱۲۷۵.۰۱ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از دسامبر بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۲۸۱.۷۰ دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا روز دوشنبه در برابر سبدی از شش ارز رقیب، ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۹۴.۹۸۵ واحد رسید و نزدیک به بالاترین رکورد هفت ماه ایستاد که روز جمعه به آن صعود کرده بود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد تعرفه هایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار روی واردات کالاهای چینی اعمال خواهد کرد و جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان را شعله ور ساخت. این تهدید ترامپ بلافاصله با وعده پکن برای تلافی روبرو شد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی بکار برده می‌شود. با این حال رشد ارزش دلار مانع از صعود قیمت این فلز ارزشمند شد.

در این بین، بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به شدت گرفتن تنش های تجاری میان چین و آمریکا، به پایین‌ترین حد خود در دو هفته و نیم اخیر سقوط کردند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۲۷۷ دلار را شکسته و به محدوده ۱۲۵۸ تا ۱۲۶۸ دلار سقوط کند.  

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد رشد، ۱۶.۵۳ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۸۸۱.۷۴ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۹۸۳.۵۰ دلار رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.