مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش ایران در سال های ۹۵ و ۹۶ روز ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور رییس جمهور برگزار شد و وزارت ورزش و جوانان نیز پس از چند روز از برگزاری این مراسم اقدام به پرداخت پاداش مدال آوران ورزش ایران به فدراسیون های مربوطه کرد.

در میان فدراسیون های ورزشی، فدراسیون کشتی با داشتن بیشترین مدال آور رکوردار کسب مدال در ۲ سال گذشته بود و وزارت ورزش نیز با محاسبه تعداد مدال آوران کشتی پس از چند روز، مبلغ ۶ میلیارد و یکصد میلیون تومان به حساب فدراسیون کشتی بابت خرید ۳۳۳۰ سکه بهار آزادی از سوی فدراسیون کشتی برای مدال آوران این رشته واریز کرد که با تقسیم این مبلغ بر تعداد سکه ها مشخص شد وزارت ورزش مبلغ یک میلیون و هشتصد و سی هزار تومان را برای هر سکه بهار آزادی در نظر گرفته است در حالیکه این مبلغ بسیار کمتر از قیمت سکه در بازار است.

مسئولان فدراسیون کشتی نیز پس از دریافت این مبلغ و با توجه به نوسانات شدید قیمت سکه در بازار، بلافاصله با بانک مرکزی برای خرید ۳۳۳۰ سکه بهار آزادی وارد مذاکره شدند اما بانک مرکزی اعلام کرد فدراسیون کشتی برای خرید این تعداد سکه باید ۷ میلیارد و هفتصد میلیون تومان پرداخت کند.

فدراسیون کشتی نیز بلافاصله این موضوع را به اطلاع وزارت ورزش رساند تا مابه التفاوت یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی خرید ۳۳۳۰ سکه بهار آزادی را به حساب فدراسیون کشتی واریز کند تا نسبت به خرید سکه اقدام کنند، اما وزارت ورزش تاکنون نسبت به واریز این مبلغ به حساب فدراسیون کشتی اقدامی نکرده و حتی بصورت شفاهی اعلام کرده فدراسیون بجای خرید سکه همان مبلغ یک میلیون و هشتصد و سی هزار تومان را بابت هر سکه بهار آزادی به مدال آوران کشتی پرداخت کنند در حالیکه بر اساس قانون تنها سکه بهار آزادی باید به عنوان پاداش به مدال آوران ورزش ایران پرداخت شود و نه پول نقد.

البته فدراسیون کشتی نیز خواستار دستور کتبی وزارت ورزش درباره پرداخت پول نقد به جای سکه به کشتی گیران شده تا این فدراسیون بتواند آن را ملاک عمل خود قرار دهد و در قبال انتقادات کشتی گیران پاسخگو باشد اما تاکنون نه این خواسته اجابت شده و نه مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان کسری به حساب فدراسیون واریز شده است!

این درحالیست که شنیده می شود وزارت ورزش این مابه التفاوت قیمت سکه را بلافاصله به حساب فدراسیون هایی نظیر والیبال که مبلغی در حدود چهارصد میلیون تومان است را واریز کرده است.

رسول خادم رییس فدراسیون کشتی نیز روز گذشته در نامه ای به وزیر ورزش خواستار پرداخت فوری این مبلغ به فدراسیون کشتی شد و تاکید کرد حتی از یک ریال هم چشم پوشی نخواهد کرد.

درجاییکه وزیر ورزش بلافاصله پس از پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل مراکش در جام جهانی روسیه که با گل بخودی یکی از مدافعان این کشور بدست آمد، در محل اردوی تیم ملی حاضر می شود و مبلغ ۶۰۰ هزار دلار به عنوان پاداش به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی پرداخت می کند، کشتی گیران نیز این توقع را دارند مورد بی مهری قرار نگیرند و پس از دو سال حداقل همان پاداش وعده داده شده را دریافت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.