مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این گزارش ضمن هشدار درباره بروز جنگ در نوار غزه، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به شایعه پراکنی در مورد اوضاع غزه متهم کرد.

بر اساس این گزارش که گوترش آن را در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرد و کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل نسخه‌ای از آن را دریافت و تنها بخش‌هایی از آن را منتشر کرد، بخش بهداشت و درمان غزه با بحران شدید مواجه و ذخایر دارویی رو به اتمام است.

وی در این گزارش آورده است که برق نوار غزه هر روز بیش از ۲۲ ساعت قطع می‌شود و در آغاز ماه آینده بودجه اختصاص یافته سازمان ملل برای راه اندازی تاسیسات حیاتی در بخش های آب و بهداشت و فاضلاب به اتمام می‌رسد.

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که اوضاع انسانی نوار غزه امکان دارد به بروز جنگ بینجامد، طی چند ماه گذشته نوار غزه آماج تجاوزات خطرناک ارتش اسرائیل قرار گرفته است که از سال ۲۰۱۴ تاکنون بی سابقه بوده است.

وی در این گزارش لیبرمن را به شدت مورد انتقاد قرار داد و او را مسئول بخشی از تجاوزات اخیر به غزه خواند و گفت که برخی مسئولان اسرائیلی اظهارات دروغین و تحریک آمیز بر زبان جاری می‌سازند، وزیر بزرگ اسرائیلی (لیبرمن) در یک مصاحبه رادیویی مدعی شد که تمامی تظاهرات کنندگان در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی ۱۹۴۸ نیروهای جنبش حماس هستند، این اظهارات منجر به تیراندازی غیر قانونی ارتش اسرائیل به سوی شرکت کنندگان در تظاهرات های بازگشت شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.