ایتارتاس گزارش داد، نمایندگان عالیرتبه ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ۳ کشور ضامن برقراری آتش‌بس در سوریه، امروز دوشنبه در ژنو با هدف بحث درباره ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه با یکدیگر دیدار می‌کنند.

این دیدار با حضور استفان دیمیستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه صورت می‌گیرد و نمایندگان روسیه نیز شامل «سرگئی ورشینین» معاون وزارت خارجه و «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه در امور سوریه هستند.

قرار است امروز طرفین وقت خود را صرف رایزنی‌های دوجانبه کنند حال‌آنکه جلسه عمومی فردا سه‌شنبه برگزار می‌شود.

گفتنی است دیمیستورا پیشتر از نمایندگان فرانسه، آلمان، اردن، عربستان سعودی و آمریکا هم برای مشورت دعوت کرده بود و انتظار می‌رود بعد از گفتگوهای سه‌جانبه امروز و فردا، جلسات مشورتی دیمیستورا ادامه داشته باشد.

حتی انتظار می‌رود نمایندگان معارضین سوری نیز به ژنو سفر کنند حال‌آنکه برخلاف نمایندگان دمشق، لیست هیأت‌های خود را که قرار است در کمیته قانون اساسی مشارکت کنند، ارائه نداده‌اند اما به گفته دیمیستورا، تلاش‌های جدی برای تهیه لیست معارضین در دست اقدام است.  

گفتنی است توافق برای ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه، در کنفرانسی که در شهر سوچی روسیه برگزار شد، به دست آمد. قرار است این کمیته در همکاری با دیمیستورا طرح‌هایی را برای تعیین قانون اساسی جدید سوریه ارائه دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.