رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌اِن‌اِن خواستار انجام تحقیقات درباره تحقیق و تفحص های به انجام رسیده توسط «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت ادعائی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هشتم نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی در این کشور شد.

وکیل رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص گفت: تحقیقات به انجام رسیده توسط بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ از ابتدا نیز به اقدامات «جیمز کومی» رئیس پیشین اِف‌بی‌آی آلوده بوده است.

وی ادامه داد: لازم است که تحقیقات «رابرت مولر» همانند آنچه درباره دولت ترامپ در حال انجام است، مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

سخنان وکیل ترامپ پس از آن مطرح می شود که چند روز پیش وزارت دادگستری آمریکا گزارش خود درباره عملکرد جیمز کومی در بررسی پرونده ایمیل های هیلاری کلینتون توسط اِف‌بی‌آی را منتشر کرده بود.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده بود که کومی در بررسی این پرونده از روش های معمول بررسی این پرونده ها تخطی کرده است؛ اما این اقدام با اهداف سیاسی نبوده است.

در بخشی از این گزارش فاش شده بود که پیام هایی میان دو کارمند اِف‌بی‌آی رد و بدل شده که طی آن یکی از کارمندهای اف بی آی به مأمور ارشد خود می گوید «آیا دونالد ترامپ رئیس جمهور خواهد شد؟ » که مأمور ما فوق او در پاسخ تأکید می کند «خیر، ما او را متوقف خواهیم کرد».

ترامپ نیز چندی پیش در واکنش به گزارش وزارت دادگستری آمریکا گفته بود: گزارش بازرس وزارت دادگستری آمریکا فاجعه بزرگی برای کومی و اف‌بی‌آی است. کومی به عنوان بدترین مدیر اف‌بی‌آی در تاریخ شناخته خواهد شد و من با اخراج او خدمت بزرگی به مردم کرده ام، حدسم درست از آب درآمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.