«عباس ابراهیم» امروز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المستقبل» لبنان با اشاره به تصمیم تازه دستگاه امنیتی این کشور برای مهر نکردن گذرنامه ایرانیان در سفر به لبنان در صورت تمایل آنها، افزود: برخی این اقدام را سیاسی کرده اند در حالی که این مساله ای روتین است و شامل اتباع بسیاری از کشورها می شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی به دلایل متعدد از جمله مشکلاتی که برای دریافت ویزای کشورهای دیگر برای آنها بوجود می آید، تمایل دارند که در سفر به لبنان مهر ورود و خروج در گذرنامه شان درج نشود و ما نیز این خدمات را با ارائه کارت ویژه ورود و خروج برای این افراد فراهم کرده ایم. مهر بجای گذرنامه در کارت های مخصوص درج می شود.

رئیس دستگاه امنیتی لبنان یادآور شد: درج مهر در کارت های مستقل از گذرنامه ده ها سال است که در لبنان اجرا می شود. با این وجود ورود و خروج افراد در این قالب نیز در کامپیوترهای اداره امنیت ثبت می شود.

اتباع ایران و لبنان می توانند بدون ویزا به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

با این وجود شنیده ها حاکی از آن است که برخی از ایرانیان پس از مسافرت به لبنان و درج مهر ورود و خروج در گذرنامه آنها، برای دریافت ویزای کشورهای غربی از جمله کشورهای اروپایی با مانع روبرو می شوند.

در دو روز اخیر برخی رسانه ها با فضاسازی درباره تصمیم اخیر لبنان، مدعی شدند که حزب الله و سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرودگاه بیروت را به پایگاه خود تبدیل کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.